Prima utilizare
PARTEA MECANICA
REF: 8829440
2023
Această bicicletă electrică de munte (MTB) cu suspensie completă a fost selectată pentru practica All-Mountain/Enduro
Cu noul sistem E-bike Bosch complet conectat în sistemul inteligent sistem, este o bicicletă potrivită pentru a merge pe trasee tehnice și solicitante.
PARTEA MECANICA
Pe ansamblul original, presiunea medie recomandată este de 1,6 bar.
Daca cauti mai mult confort si mai multa aderenta, SI/SAU daca ai o greutate mai mica de 70 kg, iti poti reduce valoarea presiunii cu 10%, fara sa cobori niciodata sub 1,4 bari, dar asta va creste riscul de perforare pe teren accidentat.
Într-o configurație Tubeless, puteți reduce nivelul de presiune la aproximativ 1,2 bar.
Nu ezita să verifici în mod consecvent presiunea cauciucurilor tale.
Atunci când bicicleta ta iese din magazin, plăcuțele și discurile sunt noi, iar performanța de frânare este mai slabă.
O frânare puternică la rece și continuă (de exemplu la coborâre) poate genera supraîncălzirea și un "efect de sticlă" la nivelul plăcuțelor.
Pentru a evita acest fenomen (care face frânele complet inutilizabile), vă recomandăm să faceți un rodaj.
Rodajul va fi realizat după 10 operațiuni de frânare per frână.Frânarea reprezintă o decelerare puternică pentru a trece de la 25 la 5 km/h, dar fără blocarea roții, folosind doar o frână la un moment dat.
Pentru a limita riscul de perforare sau ciupire a camerelor dvs. de aer, este posibil să vă actualizați anvelopele pentru mountain bike la TUBELESS.
Din fabrică, banda impermeabilă a jantei este deja montată, dar va trebui să achiziționați anvelope TUBELESS READY.
La acestea se adaugă:
- O pereche de supape TUBELESS
https://www.decathlon.fr/p/lot-de-deux-valves-tubeless-coniques /_/R-p-307658
- Lichid preventiv (anti-pană):https://www.decathlon.fr/p/liquide-preventif-pour-montage-de-pneus-et-jantes-tubless-ready/_/R-p-309241?mc=8550735
Atunci, nimic nu poate fi mai simplu!Urmați etapele descrise mai jos pas cu pas .De asemenea, puteți urmări acest videoclip.
1. Scoateți roata.
2. Scoateți anvelopa originală și camera interioară de pe jantă.
3. Introduceți o supapă TUBELESS din interior, în orificiul jantei.
4. Adăugați lichid preventiv (anti-puncție).
5. Montați noua dvs. anvelopă TUBELESS READY.
6. Umflați roata puternic pentru a lipirea anvelopei pe jantă.
Dacă această operațiune îți pare prea delicată, mergi în atelierul DECATHLON cel mai apropiat de tine și solicită ajutorul.
Furca ta necesită o reglare personalizată în funcție de stilul tău de pedalat, de teren și de gustul tău dar și și mai ales în funcție de greutatea ta.
Există 3 tipuri de reglaje pe furca dvs.:preîncărcare, rebound și compresie
preîncărcare determină duritatea furcii.Deoarece este un arc pneumatic, aerul trebuie comprimat pentru a-și regla duritatea.Prin urmare, veți avea nevoie de o pompă de suspensie.Nu folosiți o pompă de anvelope sau un compresor pentru acest pas, deoarece acest lucru vă poate deteriora furca.Supapa de aer este situată deasupra suportului din stânga al furcii.
rebound determină viteza cu care suspensia revine la poziția inițială după absorbția unui impact.Se reglează printr-un cadran mic sub furcă (vezi foto).
compresia variază viteza cu care se decomprimă suspensia.Se reglează cu ajutorul cadranului albastru de pe coroana furcii.
Pentru a afla mai multe despre reglarea suspensiei, urmați linkul:vă explicăm tot ce trebuie să știți!
Pentru a avea o bicicleta de munte cu comportament consistent, va recomandam sa corelati reglarea furcii cu cea a amortizorului.Ajustarea este aproximativ aceeași cu cea a furcii tale:
NB: Capacul supapei are rolul de a proteja supapa de praf și nu reține în niciun caz presiunea suspensiei. Așa că nu are rost să îl filetezi prea strâns!
PARTEA ELECTRICA
Ecranul dumneavoastră BOSCH KIOX se concentrează pe elementele esențiale și afișează clar toate informațiile importante despre e-MTB-ul dumneavoastră.Pentru a-l porni și dezactiva, apăsați butonul de deasupra ecranului.
Folosind butoanele + și - , puteți naviga între diferitele moduri de asistență:
OFF :Fără suport.
ECO :Asistență care maximizează eficiența pentru o autonomie maximă.
TOUR:Asistență constantă cu autonomie semnificativă.
EMTB/SPORT :Asistență puternică și progresivă pentru comportament natural de pedalare și control optim pe teren dificil.
TURBO :Asistență directă și puternică până la cele mai înalte frecvențe de pedalare.
Sub ecran se află un buton "WALK", acesta vă permite să activați asistența până la 6 km/ h.Pentru o mai mare siguranță, asistența la mers este activată în două etape:apăsați butonul "WALK" apoi apăsați în continuare + pentru a activa asistența, eliberați-o pentru a o dezactiva.
NB : Dacă modul de funcționare este OFF, nu puteți utiliza funcția WALK.
Instrucțiunile complete pentru BOSCH PURION pot fi găsite în partea de jos a paginii în secțiunea INFORMĂRI.
Puteți modifica modul în care sunt afișate funcțiile pe consolă.
Pentru a face acest lucru, țineți apăsat butonul - pentru a parcurge diferitele informații dintre acestea:
- Afișarea permanentă a modului de asistență
- Kilometrajul traseului, indicat "Trip"
- kilometrajul total al bicicletei, indicat "Total"
- Durata de viață rămasă estimată a bateriei pe baza încărcării bateriei, indicată "Range "
Pentru a reseta kilometrajul călătoriei la zero, trebuie să selectați kilometrajul "Trip" apoi trebuie doar să apăsați lung și simultan pe butonul + și -.Se afișează apoi o informație "Reset", iar contorul dvs. este resetat.
Pentru a trece de la afișarea valorilor în kilometri la afișarea valorilor în mile și invers, țineți apăsat butonul - și apăsați scurt butonul Pornit/Oprit.
În cele din urmă, pentru a regla luminozitatea ecranului, trebuie să opriți ecranul, apoi să țineți apăsate simultan butoanele + și - și apăsați butonul Pornit/Oprit.Ecranul se va aprinde apoi oferindu-vă versiunile software.În acest timp, puteți regla luminozitatea crescând-o cu butonul + și reducând-o cu butonul -.
Am ales un motor BOSCH Performance Line CX pentru caracteristicile sale tehnice.
Este cel mai puternic motor de la BOSCH cu un cuplu maxim de 85 Nm.Cântărește doar 2,9 kg și este deosebit de compact.
Nivelul maxim de asistență în modul TURBO este de 340% și poate ajunge până la 25 km/h .
Instrucțiunile electrice pot fi găsite în partea de jos a paginii, în secțiunea INFORMĂRI.
BOSCH a creat o aplicație pe site-ul său web pentru a calcula autonomia bateriei sale pe baza utilizării acesteia.
Dacă nu sunteți sigur dacă aveți suficientă baterie pentru călătoria dvs., puteți utiliza acest simulator indicând utilizarea modurilor de conducere, greutatea dumneavoastră complet echipată, frecvența de pedalare, echipamentul de pe bicicleta dumneavoastră de munte și oferind informații despre mediu.
Pentru a demonta bateria cadrului, scoateți capacul de blocare, apoi rotiți cheia în încuietoarea compartimentului bateriei.Bateria va fi apoi eliberată.Pe partea de sus există un mic zăvor pe care trebuie să îl apăsați pentru a decupla bateria.Acum îl puteți elimina în siguranță.
Pentru a (re)monta bateria în cadru, trebuie să așezați bateria în compartiment începând din partea de jos, apoi împingeți partea de sus a bateriei în partea de jos a compartimentului până când auziți "clic. " al zăvorului.Bateria dvs. este apoi cuplată, puteți închide compartimentul și îl puteți bloca folosind cheia.
Pentru a face față unei pene, unui lanț rupt sau oricărei alte probleme, îți recomandăm să te echipezi așa cum trebuie atunci când ieși cu bicicleta MTB.
Iată o listă de produse care te-ar putea ajuta să ieși din anumite încurcături tehnice.
> ELECTRICĂ
1. VERIFICAȚI CONECTAREA BATERIEI > ÎNCĂRCĂTOR > PRIZE DE REȚEA
Verificați dacă încărcătorul folosit este încărcătorul original BOSCH.
Conectați încărcătorul la baterie și la o priză.
Bateria are monitorizare a temperaturii care împiedică încărcarea în afara intervalului de temperatură 0°C până la 40°C.Dacă bateria se află în afara acestui interval de temperatură, trei din cele cinci LED-uri vor clipi.Apoi deconectați bateria de la încărcător și așteptați ca aceasta să revină la intervalul de temperatură permis.
Dacă este detectată o defecțiune a bateriei, două LED-uri clipesc.Mergeți la un atelier DECATHLON pentru a efectua o diagnoză a bateriei dumneavoastră.
Cinci LED-uri sunt prezente pentru a indica starea de încărcare.Fiecare LED corespunde unei încărcări de 20% a bateriei.Când bateria este sub 5%, toate LED-urile sunt stinse, dar există încă o funcție de afișare a bateriei pe computerul de bord.
O baterie complet descărcată are nevoie de 8,8 ore pentru a se reîncărca cu încărcătorul compact, 4,9 ore cu încărcătorul standard și 3,7 ore cu încărcătorul rapid.
2. VERIFICAȚI CĂ NU SUNT REZIDURI PE ÎNCĂRCĂTOR
Conectorii încărcătorului și baterieei trebuie să fie curați.Niciun reziduu nu trebuie să afecteze contactul dintre încărcător și baterie.
3. SE POATE CA NUMAI LED-urile CE INDICĂ STAREA DE PE BATERIE SĂ SĂ FIE DEFECTE
Mergi la unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru reparații.
Un cod de eroare poate apărea pe ecranul dumneavoastră BOSCH KIOX.
Toate codurile de eroare sunt listate în următorul link, cu o procedură pentru fiecare pentru a rezolva problema.
Dacă problema persistă sau dacă nu poți face manipularea, mergi într-unul din atelierele noastre DECATHLON pentru reparații.
1. Îți recomandăm să aplici bunele practici de utilizare și de depozitare.
Autonomia bicicletei tale electrice depinde de numeroși factori:
> A ÎNCĂRCĂRII BICICLETEI:Autonomia va fi redusă dacă bicicleta este supraîncărcată.
> DE TIPUL DE TEREN PARCURS :Autonomia va fi redusă la urcare.
> PRESIUNEA PNEURILOR:Autonomia va fi mai bună în cazul umflării corecte a cauciucurilor.
> A TEMPERATURII EXTERIOARE:Autonomia va fi mai redusă pe vreme rece (de până la -50%).
> AL MODULUI DE ASISTENȚĂ UTILIZAT:Se recomandă reducerea modului de asistență atunci când nivelul bateriei este redus.
> RESPECTAREA CONDIȚIILOR DE ÎNCĂRCARE ȘI DE DEPOZITARE A BATERIEI.
2. O baterie mai veche poate să piardă din performanță.
Autonomia sa va fi redusă. Informează-te la unul dintre atelierele DECATHLON pentru a realiza un bilanț al stării de sănătate a bateriei tale.
> MECANICĂ
La primele ture cu bicicleta ta nouă, mai multe elemente se vor mișca și se vor așeza la locul lor.
Este cazul spițelor de la roți, pe care le vei auzi că „trosnesc”. Trosniturile sunt cauzate de torsiunea reziduală în timpul asamblării.
Cu toate acestea, roata nu trebuie să fie deformată. Dacă acesta este cazul, mergeți la unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru a remedia problema.
Mai multe niveluri de acțiuni pentru a soluționa schimbarea cu dificultate a vitezelor în spate:
1/ Controlează cablul și cămășile sale:
1a. Capetele de cămăși poziționate necorespunzător pot incomoda tragerea cablului de schimbător și pot deregla schimbarea vitezelor. Dacă un capăt de cămașă nu este poziționat corect, reașază-l manual în locașul său.
1b. Dacă schimbătorul nu se mișcă chiar și după manipularea manetei de schimbare, atunci cablul și cămășile sale sunt probabil blocate.Este necesară înlocuirea cablului și a cămășilor.
Vă puteți duce bicicleta de munte la un atelier DECATHLON pentru înlocuirea cablurilor și a cămășilor.
2/ Verifică dacă urechea schimbătorului nu este îndoită:
O ureche îndoită provoacă o dezaliniere a schimbătorului, care nu mai poate funcționa corect. Poziționează-te în spatele bicicletei și observă alinierea schimbătorului.
Dacă urechea este îndoită, mergi într-un atelier DECATHLON pentru înlocuirea urechii schimbătorului.
ATENȚIONARE: o revizie completă și gratuită a tuturor reglajelor bicicletei tale este oferită în primele 6 luni de la data achiziției.
NB : În cazul în care utilizezi în mod consecvent bicicleta MTB în condiții de umiditate și de noroi sau dacă obișnuiești să speli în mod consecvent cu multă apă bicicleta MTB, înlocuirea cămășilor și a cablurilor trebuie să fie efectuată în mod frecvent. Spălarea bicicletei cu furtunul cu apă nu este recomandată, deoarece această practică împinge murdăria înapoi în cămăși.
Dacă ați pierdut ambele chei și nu aveți numărul cheii, mergeți la un atelier DECATHLON pentru a schimba încuietoarea.Vă vom furniza apoi perechea de chei pentru această nouă încuietoare.
Dacă ați pierdut una dintre cele două chei, este posibil să o refaceți la un lăcătuș folosind a doua cheie ca model.
Dacă ambele chei sunt pierdute și ați notat numărul prezent pe una dintre cele două chei, puteți comanda una nouă făcând clic pe următorul link.
Pentru o curățare corespunzătoare a bicicletei, folosește o soluție de curățare pentru biciclete, un burete și o perie.
Clătește bicicleta cu jetul de apă înainte de aplicarea de produse de curățare. În continuare, utilizează buretele și peria pentru a aplica produsele în mod eficient. Este important să lași produsul să acționeze înainte de a clăti bicicleta.
Acest lucru se va face la o distanță rezonabilă, pentru a nu afecta elementele mecanice.
În sfârșit, șterge bicicleta cu o lavetă uscată, curată și moale.
Pentru spălarea bicicletei MTB electrice este important să lași bateria la bicicletă. Acest lucru va proteja motorul de infiltrarea apei!
De asemenea, evită utilizarea unui curățitor sub presiune, deoarece apa ar putea pătrunde în rulmenți și ar putea deteriora în mod permanent componentele electrice.
Depozitarea corectă a bicicletei MTB este indispensabilă pentru îmbunătățirea duratei de viață, în special dacă este electrică.
După o plimbare cu bicicleta, îți recomandăm următoarele:
> Curățați bicicleta pentru a îndepărta noroiul sau nisipul care ar putea coroda MTB-ul.
> Uscați și ungeți transmisia (evitând să o puneți pe frâne) pentru a o proteja de rugină și coroziune.
> Depozitați MTB-ul într-un loc uscat și răcoros.
Pentru depozitarea peste iarnă a bicicletei MTB, la cele mai sus menționate se adaugă și alte recomandări:
> Puneți schimbătorul pe pinionul mic pentru a elibera tensiunea de pe cabluri.
> Încărcați bateria între 30% și 60%.
> Îți poți acoperi bicicleta cu un strat subțire de vaselină, acordând o atenție deosebită spițelor și butucilor, jantelor, ghidonului și tijei.Utilizează o lavetă curată, ușor îmbibată în acest ulei. Acest lucru va permite protejarea componentelor de praf.
> Preferă să agăți bicicleta de munte de cadru pentru a limita presiunea asupra anvelopelor și a evita posibilele crăpături.
> Cea mai bună modalitate de a vă depozita bicicleta este să o agățați cu susul în jos, astfel încât uleiul din picioarele furcii să poată curge în jos pe suporturi.Astfel crește durata de viață a furcii!
Atenție: Răcoros nu înseamnă frig! Evită cu orice preț temperaturile prea înalte sau prea scăzute. Nu depozita bicicleta MTB la soare și fii atent la gerurile din timpul iernii.
Garajul poate fi o soluție bună, cu condiția ca locul să rămână uscat și să nu înghețe pe timp de iarnă. În caz contrar, alege interiorul casei tale.
Bateriile BOSCH sunt printre cele mai durabile baterii de pe piață, cu o durată de viață de aproximativ 30.000 km.Pentru un biciclist obișnuit care călătorește 150 km pe săptămână și cu condiția să fie bine întreținută, bateria va ține între 3 și 4 ani.
Pentru a îmbunătăți această durată de viață cât mai mult posibil, vă sfătuim:
- Solicitare redusă (un MTB nu este un scooter!)
- Încărcați-vă bateria la temperaturi cuprinse între 10°C și 20°C fără a depăși niciodată 30°C (pentru a face acest lucru, utilizați încărcătorul original și asigurați-vă că este în stare bună)
- Depozitați-vă mountain bike cu un nivel de încărcare între 30 și 60% (Nu lăsați bateria conectată peste 100% și nu o păstrați complet descărcată)
- Parcați-vă bicicleta de munte la umbră sau în camere răcoroase .
În timpul transportului, îți recomandăm să scoți bateria MTB și să o depozitezi în interiorul autovehiculului.
Pentru a verifica versiunea software-ului dvs., cu ecranul de control BOSCH PURION, trebuie să vă opriți dispozitivul, să apăsați simultan butonul + și - și ține-le pentru scurt timp.
Apoi apăsați tasta Pornire.Versiunile de software vor derula apoi.Scrie-le pe o bucată de hârtie pentru ușurință.
DISPL. reprezintă versiunea software a ecranului.
DU este versiunea software-ului motorului.
Bat. corespunde versiunii software a bateriei.
Apoi puteți verifica dacă software-ul dvs. este actualizat comparând versiunile de pe site-ul web BOSCH.
STILUS E-AM V2 este compatibil cu bateria BOSCH PowerTube 500, va fi mai puțin puternic decât PowerTube 625 original, dar rămâne mai ușor.
NB : Vă rugăm să rețineți, dacă doriți să schimbați bateria, va trebui să repoziționați suportul bateriei.Contactați un atelier DECATHLON pentru a efectua această operațiune.
Este necesară înlocuirea anumitor componente?Găsiți aici toate piesele noastre de schimb pentru bicicleta de munte STILUS.
Dacă anumite piese nu sunt disponibile, nu ezitați să ne contactați pentru a le putea comanda de la furnizorii noștri.