vtt_rockrider_st_540_8500757

REF: 8667311

BICICLETĂ MTB ROCKRIDER ST 540 V2 ALBASTRU:

2021

Această bicicletă MTB 27,5" este concepută pentru drumețiile tale MTB, pe tot parcursul anului, cu durata de 2-3 ore. Descoperă caracterul sportiv și eficiența bicicletei MTB ST 540 V2, cu furca hidraulică de 100 mm, frânele pe disc hidraulice și performanțele transmisiei cu 1 foaie și 10 viteze.

Prima utilizare

Umflarea cauciucurilor

Presiunea medie recomandată este de 1,8 bar.

Dacă îți dorești confort și aderență, ȘI/SAU dacă ai o greutate mai mică de 70 kg, poți reduce valoarea presiunii cu 10%, însă fără să cobori niciodată mai jos de 1,6 bari (presiune minimă recomandată), însă acest lucru va crește riscul de pană pe teren accidentat.

Nu ezita să verifici în mod consecvent presiunea cauciucurilor tale.

UMFLAREA CAUCIUCURILOR MTB-ROCKRIDER-ST540

Reglarea înălțimii ghidonului meu

Ghidonul bicicletei tale este reglat din fabrică la cel mai înalt nivel (poziția cu spatele cel mai ridicat, prin urmare cea mai confortabilă).

Pentru mai multă aerodinamică și mai multă eficiență la pedalare, poți coborî ghidonul pentru a-ți alungi puțin poziția (poziția cu spatele mai înclinat, prin urmare mai sportivă).

Pentru aceasta, este suficient să deplasezi inelele de distanțare care se află sub pipa bicicletei, parcurgând etapele descrise în acest material video.

REGLAREA ÎNĂLȚIMII GHIDONULUI MTB-ROCKRIDER-ST540

Alinierea ghidonului meu

Urmărește acest material video pentru a afla cum poți alinia ghidonul bicicletei tale.

ALINIEREA GHIDONULUI MEU MTB-ROCKRIDER-ST540

Reglarea înălțimii șeii

Cadrul bicicletei tale ST 540 este prevăzut cu un dispozitiv de prindere rapidă.

Așază-te în picioare, de-o parte a șeii tale. Deblochează dispozitivul de prindere rapidă prin bascularea manetei. Trage sau împinge șaua pentru a o aduce la nivelul bazinului tău.

Blochează dispozitivul de prindere rapidă prin rebascularea manetei.

Pentru un plus de precizie, aruncă un ochi la tutorialul nostru video.

REGLAREA ÎNĂLȚIMII ȘEII MTB-ROCKRIDER-ST540

Reglarea reculului șeii mele

Urmărește acest material video pentru a afla cum poți regla reculul șeii tale.

REGLAREA RECULULUI ȘEII MTB-ROCKRIDER-ST520

Reglarea rigidității furcii mele

Furca ta SUNTOUR este prevăzută cu două rotițe de reglare independente. Rotița din stânga permite reglarea rigidității furcii, cea din dreapta permite blocarea completă a acesteia.

Rotește rotița din stânga în sens orar pentru creșterea rigidității și în sens antiorar pentru reducerea acesteia.

Pe cele mai netede porțiuni, poți decide să blochezi sau nu furca prin utilizarea rotiței din dreapta.

REGLAREA RIGIDITĂȚII FURCII MTB-ROCKRIDER-ST540

Rodajul frânelor

Atunci când bicicleta pleacă din magazinul nostru, plăcuțele și discurile sunt noi, prin urmare performanța frânării este foarte slabă. O frânare puternică și continuă pe vreme rece (de exemplu, la coborâre), poate duce la o supraîncălzire și la "un efect de sticlă" la nivelul plăcuțelor.

Pentru a evita acest fenomen, care face ca frânele să devină complet inutilizabile, îți recomandăm rodajul frânelor. Rodajul va fi atins după 10 frânări pentru fiecare frână. Frânarea reprezintă decelerarea bruscă de la 25 la 5km/h, însă fără a bloca roata, folosind o singură frână pe rând.

Rodajul frânelor
Orientarea manetelor de frână

Urmărește acest material video pentru a afla cum se orientează manetele de frână.

ORIENTAREA MANETELOR DE FRÂNĂ MTB-ROCKRIDER-ST540

Înlocuirea pedalelor mele

Urmărește acest material video pentru a afla cum se schimbă pedalele.

ÎNLOCUIREA PEDALELOR MTB -ROCKRIDER

Trecerea roților în modul tubeless

Pentru a limita riscurile de perforare sau de ciupire a camerelor de aer, este posibilă trecerea roților de la bicicleta ta MTB în modul TUBELESS.

Pentru aceasta, va trebui să achiziționezi:

- O pereche de cauciucuri specifice TUBELESS : Cauciuc MTB ALL TERRAIN 9 SPEED 27,5x2.10 Tubeless Ready (8328427)

- Fond de jantă adeziv tubeless lățime 21 (8627312)

-Set x2 valve Tubeless O-Ring (8817242)

-Lichid Protect'Air Max Tubeless 1 L (8363393)

ETAPELE:
1. Demontează roata
2. Scoate cauciucul și camera de aer originală din jantă
3. Aplică fondul de jantă
4. Introdu supapa TUBELESS Schrader prin interior, în orificiul jantei
5. Adaugă lichid preventiv (anti-pană)
6. Montează noul nostru cauciuc specific TUBELESS
7. Umflă tare roata astfel încât cauciucul să se atingă de jantă.
Dacă această operațiune îți pare prea delicată, mergi în atelierul DECATHLON cel mai apropiat de tine și solicită ajutorul.

echipamente-MTB-st520-rockrider

Cum mă echipez pentru situații mai puțin plăcute

Pentru a face față unei pene, unui lanț rupt sau oricărei alte probleme, îți recomandăm să te echipezi așa cum trebuie atunci când ieși cu bicicleta MTB. Iată o listă de produse care te-ar putea ajuta să ieși din anumite încurcături tehnice. 

Am o problemă

Roata mea are o deformare laterală

La primele ture cu bicicleta ta nouă, mai multe elemente se vor mișca și se vor așeza la locul lor.
Este cazul spițelor de la roți, pe care le vei auzi că „trosnesc”; trosniturile sunt cauzate de torsiunea reziduală în timpul asamblării.
Bicicleta ta este prevăzută cu jante cu perete dublu (în interiorul roților), mai solide. Prin urmare, roțile tale nu trebuie să aibă nicio deformare laterală.
Dacă este cazul, mergi într-unul din atelierele DECATHLON pentru a rezolva gratuit această deformare laterală ușoară:

1- În cadrul reviziei gratuite în primele 6 luni de la data achiziției bicicletei

2- Mesaj pentru părinți: Anumite gesturi tehnice populare printre cei mai tineri (mersul pe roțile din spate, derapaje, sărituri de bordură etc.), dacă sunt repetate prea des, pot, de asemenea, să provoace un joc al butucului spate și deformarea jantelor. Dacă observi o practică frecventă a acestor gesturi, este important să informezi copilul cu privire la această problemă.

wheeling și deformare laterală la nivelul roților MTB ROCKRIDER ST 100
Am o pană

Din păcate, tuturor ni se poate întâmpla să facem pană.

- Terenul (spini, mărăcini, cioburi de sticlă, cuie etc.)

- Sau modul de utilizare a bicicletei (sărituri peste obstacole: , trepte, borduri, gropi etc.)se află cel mai adesea la originea penelor prin perforare (mici orificii) sau a penelor prin ciupire (mici fante).Dimpotrivă, dacă penele se înmulțesc, acestea se explică prin:

- O montare necorespunzătoare a roții în fabricile noastre, astfel încât un vârf de spiță să înțepe camera de aer

- Un cauciuc sau o cameră de aer neconforme (poroase)

- O primă pană reparată incorect și un corp străin (spin, ciob de sticlă, așchie metalică etc.) rămas în jantă sau în cauciuc.Prin urmare, este importantă diagnosticarea penei și îndepărtarea oricărui corp străin posibil înainte de realizarea reparației.Nu știi cum poți demonta/remonta un cauciuc, cum poți repara sau înlocui o cameră de aer?

1- Cel mai simplu este să nu te atingi de roată și să folosești un spray reparator anti-pană:

Înșurubează capătul tubului în supapa cauciucului cu probleme (cu supapa în jos) și apasă fără a relaxa, pentru a injecta spuma. Cauciucul își recapătă forma și duritatea, pentru a-ți permite să te întorci acasă fără nicio grijă.

2- Pentru repararea sau înlocuirea camerei de aer în perfectă autonomie, vezi tutorialele noastre video de mai jos.

 

Pantă MTB ROCKRIDER ST 100
Furca mea este prea rigidă

Mai multe acțiuni pentru pentru ajustarea furcii tale:

1- Verifică din nou reglarea rigidității: consultă capitolul «REGLAREA RIGIDITĂȚII FURCII MELE»

2- Efectuează o operație de întreținere de bază: furca ta se întreține în mod consecvent cu ajutorul unei simple biurete de ulei. Pentru aceasta, pune câteva picături de ulei pe pivoții furcii și acționează pe aceasta din urmă pentru a ajuta pătrunderea uleiului în cămăși.

3- Efectuează o întreținere completă în atelier.

REGLAREA RIGIDITĂȚII FURCII MTB-ROCKRIDER-ST540

Treptele mele de viteză se schimbă greu în spate

Mai multe acțiuni pentru a soluționa schimbarea cu dificultate a vitezelor în spate:
1/ Controlează cablul și cămășile sale:

1a. Capetele de cămăși poziționate necorespunzător pot incomoda tragerea cablului de schimbător și pot deregla schimbarea vitezelor. Dacă un capăt de cămașă nu este poziționat corect, reașază-l manual în locașul său.

1b. Dacă schimbătorul de viteză nu se mișcă nici după ce ai manipulat mânerul rotativ de schimbare a vitezelor, atunci cablul și cămășile sale sunt cel mai probabil prinse. Este necesară înlocuirea cablului și a cămășilor.

Poți alege să le înlocuiești singur urmărind acest material video sau să duci bicicleta MTB într-un atelier DECATHLON.


2/ Verifică dacă urechea schimbătorului nu este îndoită:
O ureche îndoită provoacă o dezaliniere a schimbătorului, care nu mai poate funcționa corect. Poziționează-te în spatele bicicletei și observă alinierea schimbătorului.
Dacă urechea este îndoită, mergi într-un atelier DECATHLON pentru înlocuirea urechii schimbătorului sau poți urmări materialul video din rubrica "DEFECȚIUNEA URECHII SCHIMBĂTORULUI"

ATENȚIONARE: o revizie completă și gratuită a tuturor reglajelor bicicletei tale este oferită în primele 6 luni de la data achiziției.

NB : În cazul în care utilizezi în mod consecvent bicicleta MTB în condiții de umiditate sau noroi sau dacă obișnuiești să îți speli bicicleta MTB în mod consecvent cu multă apă, înlocuirea cămășilor și a cablurilor trebuie să fie realizată mai frecvent. Spălarea bicicletei cu furtunul cu apă nu este recomandată, deoarece această practică împinge murdăria înapoi în cămăși.

ÎNLOCUIREA CABLULUI DE TRANSMISIE

Maneta de frână atinge ghidonul prea ușor înainte de a frâna

Maneta este slăbită și/sau atinge ghidonul înainte de frânare: Trebuie să realizezi o aerisire a sistemului de frânare.

Mergi în unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru ca tehnicienii noștri să remedieze această problemă.

Maneta de frână atinge ghidonul prea ușor înainte de a frâna
Urechea schimbătorului meu s-a defectat

O ureche îndoită provoacă o dezaliniere a schimbătorului, care nu mai poate funcționa corect.

Poziționează-te în spatele bicicletei și observă alinierea schimbătorului.Dacă urechea este îndoită sau defectă, mergi într-un atelier DECATHLON pentru înlocuirea urechii schimbătorului sau înlocuiește-o singur urmărind acest material video.

URECHE SCHIMBĂTOR MTB-ROCKRIDER

Am rupt lanțul

S-a rupt lanțul? Îți oferim două soluții:

1- Poți repara singur cu ajutorul acestui material video; pentru aceasta, vei avea nevoie de o cheie de lanț și de un dispozitiv de prindere rapidă. 

2- Mergi în unul din atelierele noastre DECATHLON, unde vei fi ajutat de tehnicienii noștri.

REPARAREA LANȚULUI

Întreținerea bicicletei mele MTB

Curățarea bicicletei MTB

Pentru o curățare corespunzătoare a bicicletei, folosește o soluție de curățare pentru biciclete, un burete și o perie.

Clătește bicicleta cu jetul de apă înainte de aplicarea de produse de curățare.

În continuare, utilizează buretele și peria pentru a aplica produsele în mod eficient.

Este important să lași produsul să acționeze înainte de a clăti bicicleta.

Acest lucru se va face la o distanță rezonabilă, pentru a nu afecta elementele mecanice.

În sfârșit, șterge bicicleta cu o lavetă uscată, curată și moale.

Curățarea și lubrifierea transmisiei

Pentru a curăța și lubrifia transmisia, echipează-te cu un spray degresant, cu o perie specifică și cu un lubrifiant.

Prima etapă constă în protejarea discului cu o lavetă curată, pentru a evita orice stropire cu grăsime pe acesta.

Apoi aplică degresant pe întreaga suprafață a transmisiei, freacă cu peria caseta, lanțul și roțile schimbătorului.

Lasă să acționeze timp de câteva minute înainte de a clăti la o distanță moderată.

În continuare, așteaptă ca transmisia să se usuce înainte de a trece la faza de lubrifiere.

Agită lubrifiantul și aplică pe fața interioară a lanțului, pentru mai multă eficiență. 

Înlocuiește cablul de transmisie

Cablul tău de transmisie este murdar, ruginit, deteriorat sau schimbarea vitezelor este dificilă, rigidă sau aleatorie? 

În acest caz, trebuie să înlocuiești cablul de transmisie! Pentru aceasta, ia un clește, o șurubelniță, un patent, o cheie imbus și un nou set de cabluri și de cămăși de schimbător.

Pentru început, trebuie să scoți cablul din cămașă. Scoate mai întâi capacul manetei și pune cursorul pe ultima treaptă de viteză, apoi taie cablul astfel încât să poți scoate cablul în întregime din cămașă.

În continuare, determină lungimea cămășii prin suprapunerea acesteia pe MTB,între locașurile de susținere, tai-o și montează capacele de capăt.Instalează cablul pe manetă și trece-l prin cămașă. După realizarea acestei operațiuni, înlocuiește capacul de pe manetă și fixează cablul pe schimbător. Pentru a regla transmisia, strânge cablul dacă vitezele au dificultăți în urcare și slăbește-l dacă au dificultăți în coborâre.

După ce ai terminat, taie cablul și folosește cleștele pentru a fixa capacul de aluminiu în capătul cablului pentru a evita desfacerea acestuia.

ÎNLOCUIEȘTE CABLUL DE TRANSMISIE

Demontarea unei roți spate

Urmărește acest material video pentru a afla cum poți să demontezi roata spate.

DEMONTAREA UNEI ROȚI SPATE

Repararea unei pene

Pentru a repara o pană, ai nevoie: de o pompă, de un bazin cu apă, de o lavetă și de un kit cameră de aer.

Apasă puțin pe camera de aer. Pentru a identifica pana, introdu camera de aer în apă.

După ce ai identificat gaura, șterge camera de aer cu o lavetă și treci la faza de frecare cu șmirghelul prevăzut în kit.

Acesta din urmă permite pregătirea camerei de aer pentru lipire și pentru a garanta o aderență maximă a lipiciului.

Aplică din abundență lipici în jurul găurii și așteaptă timp de 3 - 5 min.

În cele din urmă, pune peticul peste gaură și menține apăsat timp de câteva minute.

Mai apoi, poți pune camera de aer înapoi în cauciucul tău! 

REPARAREA UNEI PENE

Înlocuirea plăcuțelor de frână pe disc hidraulic

Pentru a realiza această operațiune, ai nevoie: de plăcuțe de frână, de o șurubelniță plată și de o cheie imbus de 3 mm.

Mai întâi scoate roata. Apoi, utilizează o șurubelniță mare pentru a îndepărta plăcuțele și pentru a fixa pistoanele în poziția lor originală.

Apoi, scoate pinul de blocare care susține plăcuțele și scoate plăcuțele din locașul lor. Pregătește pe cele noi prin poziționarea arcului de revenire între acestea.

Introdu noile plăcuțe în etrierul de frână și finalizează operația prin instalarea pinului de blocare.

Poți remonta roata și poți efectua o verificare vizuală pentru a observa dacă plăcuțele se află la locul lor și dacă nu se freacă de disc.

ÎNLOCUIREA PLĂCUȚELOR DE FRÂNĂ PE DISC HIDRAULIC

Reglarea etrierului discului hidraulic

Pentru a realiza această operație, ai nevoie de o cheie imbus de 5 mm.

Deșurubează etrierul frânei, pornește roata și acționează maneta frânei. Este importantă susținerea manetei frânei acționate înainte de înșurubarea etrierului. 

În continuare, realizează o verificare vizuală înainte de a vedea dacă discul și plăcuțele se află încă în contact. 

REGLAREA ETRIERULUI DISCULUI HIDRAULIC

Înlocuirea urechii schimbătorului

Pentru această operație, ai nevoie de o nouă ureche de schimbător adecvată pentru bicicleta ta (consultă partea "PIESE DE SCHIMB") și de o cheie imbus de 5mm.

Demontează roata bicicletei, precum și urechea defectă a schimbătorului, cu ajutorul unor instrumente adaptate.

Poziționează noua ureche pe cadru. 

Scoate partea urechii anterioare de la schimbător, înainte de remontarea celei noi cu ajutorul cheii imbus de 5mm.

Îți rămâne să remontezi schimbătorul la noua ureche și să verifici vitezele.

ÎNLOCUIREA URECHII SCHIMBĂTORULUI

Înlocuirea lanțului

Pentru a realiza această operațiune, ai nevoie: de o cheie de lanț, de un nou lanț și de un dispozitiv de prindere rapidă.

Poziționează lanțul pe ultimul pinion și pe cea mai mică dintre foi. 

Mai întâi, scoate dispozitivul de prindere rapidă cu ajutorul unui clește, apoi scoate vechiul lanț al transmisiei.

Poziționează noul lanț pe ultimul pinion și pe cea mai mică dintre foi, pentru a stablili lungimea optimă cu mai multă ușurință.

Lanțul trebuie să fie la același nivel, să nu lase "burtă".Atenție! ​ Mai bine îndepărtăm cu grijă câteva zale și după mai rectificăm decât să fie prea scurt.După determinarea lungimii, taie lanțul la lungimea potrivită cu ajutorul cheii de lanț.

În cele din urmă, instalează dispozitivul de prindere rapidă pe lanț și fă o tură de pedalier pentru a poziționa dispozitivul de prindere rapidă în partea superioară a lanțului și apăsând cu mâna, asigură-te că poziționarea este optimă.

ÎNLOCUIREA LANȚULUI

Accesorii compatibile

Accesorii compatibile
Kit apărătoare noroi MTB

Echipează bicicleta MTB ROCKRIDER ST 540 cu apărătoarea de noroi MTB

kit apărătoare noroi MTB
Cric 500 bază

Echipează bicicleta ROCKRIDER ST 540 cu CRICUL 500 BAZĂ.

CRIC 500 BAZĂ
Suport bidon bicicletă 500 Negru

Echipează bicicleta ROCKRIDER ST 540 cu SUPORTUL DE BIDON 500 NEGRU

SUPORT BIDON BICICLETĂ 500 NEGRU
Portbagaj 500 

Echipează bicicleta ROCKRIDER ST 540 cu PORTBAGAJUL 500 .

BICICLETĂ MTB ROCKRIDER ST 540 GRI-ROȘU
Scaun bebeluși 100 cadru

Echipează bicicleta ROCKRIDER ST 540 cu SCAUNUL DE BEBELUȘI 100 CADRU

BICICLETĂ MTB ROCKRIDER ST 540 GRI-ROȘU
SRAM-CASETĂ-10V

Piese de schimb

Trebuie să schimbi anumite componente? Descoperă toate piesele noastre de schimb pentru MTB ST 540 aici.

BICICLETĂ MTB ROCKRIDER ST 540 V2 ALBASTRU: Manual de instrucțiuni, reparații

AI NEVOIE DE AJUTOR?

ATELIERELE NOASTRE DIN MAGAZIN ÎȚI PROPUN SERVICIILE LOR!

Descoperă bicicleta MTB ca în prima zi!

Stickerele tale decorative s-au deteriorat? Una dintre componentele tale a fost înlocuită cu o piesă standard fără decor?
Descoperă stickerele originale ale bicicletei tale MTB în atelierul DECATHLON!

Instrucțiuni

Bicicletă MTB ROCKRIDER ST 540 NEGRU/ROȘU
Garanție

Ai nevoie de instrucțiunile de utilizare ale bicicletei tale MTB ST 540?

BICICLETĂ MTB ROCKRIDER ST 540 GRI-ROȘU

Angajamentele noastre

ROCKRIDER oferă garanție pe viață pentru cadrul, ghidonul și pipa bicicletei tale MTB (în condiții normale de utilizare).

Pentru celelalte componente, garanția este de 2 ani.

Odată cu primele plimbări, anumite componente se pot mișca ușor. De aceea, îți propunem o revizie gratuită a bicicletei tale MTB în termen de 6 luni de la achiziționarea bicicletei.