Elementele esențiale de știut
DURATA:Aproximativ 5 minute
DIFICULTATE:1 din 5
PIESE DE MONTAT:O cameră nouă (modelul ales depinde de bicicletă)
ECHIPAMENT NECESAR:
▪ Levier pentru montare/ demontare cauciuc
▪ Pompă pentru biciclete
▪ Cameră de aer
Camera bicicletei s-a dezumflat?După ce ți-a fost alături atâta timp, camera bicicletei merită schimbată.Nu intra în panică, îți explicăm cum să o înlocuiești cu o cameră nouă în câțiva pași simpli.
DURATA:Aproximativ 5 minute
DIFICULTATE:1 din 5
PIESE DE MONTAT:O cameră nouă (modelul ales depinde de bicicletă)
ECHIPAMENT NECESAR:
▪ Levier pentru montare/ demontare cauciuc
▪ Pompă pentru biciclete
▪ Cameră de aer
Schimbarea completă a camerei nu este neapărat necesară, în cazul unei perforații, poți opta pentru reparație folosind un patch autoadeziv.
În anumite cazuri, reparația nu este suficientă din cauza unei perforații prea mari sau a vechimii camerei.Dacă trebuie să schimbi cauciucul, schimbă și camera de aer:O cameră veche tinde să se dilate, ceea ce înseamnă devine poroasă și se va dezumfla de la sine.În acest caz, va crea pliuri în interiorul anvelopei, se poate prinde între anvelopă și jantă și, în final, se poate perfora.
Iată cum să schimbi camera cu ușurință, în 4 pași:
Pentru a scoate roțile bicicletei, în lipsa unui suport pentru biciclete, așază bicicleta cu roțile în sus pe sol (sprijinită pe șa și ghidon).Pentru roata din față, pur și simplu, slăbește maneta, apoi deșurubează axul.La majoritatea bicicletelor, poți scoate roata după ce ai deșurubat ușor axul, dacă nu, deșurubează axul transversal până la capăt pentru a elibera roata.
Roata din spate necesită puțin mai multă atenție la scoatere deoarece este prinsă în lanțul bicicletei.Mai întâi, schimbă vitezele până când lanțul se află pe cel mai mic pinion, astfel încât scoaterea lanțului va fi mai ușoară.Apoi poți slăbi axul, ca și pentru roata din față.
Pentru a scoate roata din spate, ține schimbătorul spate îndreptat spre înainte (lanțul ar trebui apoi să se relaxeze) și eliberează roata de pe ax și lanț.
Odată ce roțile sunt scoase, ești gata să ai grijă de anvelope și camere!
Primul pas în scoaterea cauciucului este să dezumfli camera de aer apăsând pe supapă.Apoi, dezlipește marginile anvelopei (talonul) de pe jantă, împingându-le spre centrul jantei pentru a permite anvelopei să se miște.Acest pas este important, pentru o îndepărtare mai ușoară a cauciucului.
Apoi, cu ajutorul unui levier pentru demontarea cauciucurilor, scoate anvelopa de pe jantă și blochează cârligul într-o spiță (majoritatea levierelor au un cârlig, acest lucru îl face mai ușor de manevrat).Așază al doilea levier lângă primul și glisează-l pe toată lungimea jantei .
Poți apoi elibera complet camera interioară, scoțând supapa din locașul său.
Înainte de a pune o cameră nouă pe roată, fă-ți timp pentru a verifica starea anvelopei și a jantei.Așa că treci mâna de-a lungul anvelopei pentru a verifica dacă nu există vreun corp străin sau element ascuțit care ar putea perfora noua cameră de aer.Dacă anvelopa este deteriorată, află cum să o repari fără a fi nevoie să o schimbi!
De asemenea, verifică dacă janta e în stare bună, în același mod ca și pentru anvelopă..De-a lungul timpului, spițele pot străpunge janta și, prin urmare, sunt cauza perforațiilor camerei.În acest caz, probabil că va trebui să repari roata de bicicletă.
Dacă totul este în stare bună, este timpul să montezi noua cameră de aer!
Umflă puțin camera interioară înainte de a o insera între anvelopă și jantă, apoi așază supapa în orificiul dedicat.
Odată ce camera este montată, pune anvelopa pe jantă cu mâna dacă talonul este flexibil sau folosind levierul.Apoi, tot ce trebuie să faci este să reumfli anvelopa respectând presiunea recomandată.
Ai grijă să nu prinzi camera de aer între talon și jantă, atunci când pui cauciucul la loc.În timpul acestei operațiuni, poate apărea o ciupire și se poate ajunge la o perforație.Pentru a face acest lucru, avansează puțin câte puțin pentru a pune anvelopa înapoi în jantă, verificând dacă talonul deja montat este în centrul jantei și nu pe margine.Marginile anvelopei se vor lipi înapoi pe jantă în timpul umflarii.
Nu este ușor să alegi produsul potrivit, dacă nu înțelegi ce este notat pe ambalaj:"700X23/32", "700X35/45" sau chiar 27,5X1, 90 /2,50, etc.!
Înainte de a cumpăra o cameră nouă, rețineți referințele anvelopei originale care sunt indicate pe lateral.Aceste numere corespund lățimii și diametrului, iată cum să le descifrezi:
• În primul rând, referințele scrise în forma 37-622 corespund dimensiunilor din standardul ETRTO (în milimetri);
• Apoi, urmează formatul 28x1,4 sau dimensiunile în inch;
• Uneori apare după dimensiunile în inch, dimenesiunea franceză, care este prezentată sub această formă:700x35C;
• În cele din urmă, vei găsi intervalul de presiune tolerat de anvelopă. după cum urmează:2,2-4,3 bar 32-62 psi.
(Dimensiunile folosite sunt doar de exemplu, variază în funcție de dimensiunea și tipul de roată).
Reține aceste referințe pentru a cumpăra o cameră nouă și, de asemenea, ține cont de formatul supapei..Există 3 tipuri de supape:
• Supapa Presta, cunoscută sub numele de "Supapa franceză", prezentă adesea pe bicicletele sport, are un format subțire ;
• Supapa Dunlop, cunoscută sub numele de "Supapa olandeză", care se găsește pe majoritatea bicicletelor de oraș germane sau olandeză;
• Precum și Supapa Schrader sau "Supapa automată" cu vârf mai lat și care poate fi găsită cel mai mult adesea pe biciclete MTB.
Când camera bicicletei se dezumflă fără motiv (fără perforare), este prea veche și trebuie înlocuită.În această situație, o schimbarea camerei interioare este prin urmare inevitabilă.
Pe de altă parte, în caz de perforații mici, poți repara cu ușurință camera de aer folosind un kit de reparații< img id= „-5”/>.Procesul este același cu cel explicat anterior, cu diferența că va trebui să repari perforația înainte de a înlocui camera din interiorul cauciucului.
Repară camera cu puține unelte:
1. Identifică locul perforat:dacă nu este vizibil cu ochiul liber, scufundă camera într-un lighean cu apă.Vor apărea bule acolo unde este perforată.
2. Șterge camera șifreacă ușor cu șmirghel în jurul perforației.
3. Curăță temeinic locul în care urmează să lipești plasturele de reparare, pentru a îndepărta orice urmă de praf.
4. Aplică lipiciul (deseori inclus în kit) uniform în jurul perforației și așteaptă câteva minute.
5. Așază plasturele peste perforație și apasă-l ferm.
6. Lasă să se usuce înainte de a reasambla camera și anvelopa.
"Instrucțiuni, montaj, piese de schimb, programare la atelier... Ai făcut o achiziție de la noi și ai nevoie de ajutor?Găsești toate sfaturile pentru produsul tău pe site-ul nostru de suport tehnic!
Asamblarea și dezasamblarea camerei de aer pentru a face o schimbare sau reparație nu mai are niciun secret pentru tine!
Sfatul nostru final?Ia cu tine peste tot un kit complet pentru a repara sau schimba camera de aer pe marginea drumului... altfel va trebui să împingi bicicleta!