ELOPS 500 CADRU JOS NEGRU

REF: 8378491

ELOPS 500 CADRU JOS NEGRU

2016

Produs conceput pentru ciclism în oraș în fiecare zi.

Plăcerea ciclismului în oraș datorită confortului stilului olandez (poziție spate drept, gripuri ergonomice, șa concepută pentru a oferi o așezare optimă și cauciucuri cu secțiune mare).

Prima utilizare

Primele reglaje pe care trebuie să le faci înainte de prima ieșire cu bicicleta

nainte de prima ieșire, este indispensabilă reglarea corespunzătoare a poziției pe bicicletă (dacă acest lucru nu a fost realizat în magazin) și umflarea corespunzătoare a cauciucurilor (vezi secțiunea de mai jos). Pentru această manipulare, este necesară o cheie imbus numărul 6.

Pentru aceasta, urmărește cu atenție materialul video de mai jos:

Presiunea corectă pentru cauciucurile mele

Presiunea cauciucurilor este indicată pe marginea cauciucului. Există o valoare minimă și una maximă ce nu trebuie depășite: între 2,5 bari și 4,5 bari.
Dacă folosești bicicleta de oraș în fiecare zi, îți recomandăm să verifici săptămânal starea cauciucurilor și să le umfli o dată pe lună.

Presiunea ideală recomandată se situează la 3,5 bari (confort) sau 4,5 bari (randament).
Dacă dispui de o pompă de picior prevăzută cu manometru, poți controla umflarea foarte ușor.Altfel, este suficient să verifici prin apăsarea cauciucului între degete: acesta trebuie să fie ferm, dar să îți permită să mai apeși puțin. Cu cât un cauciuc este mai tare, cu atât randamentul este mai mare, dar în același timp, vei resimți mai tare denivelările străzii. În schimb, un cauciuc umflat insuficient riscă să deterioreze jantele bicicletei tale și să facă pană mai rapid.

ATENȚIE: Dacă nu cobori sub presiunea de 3,5 bari, ai garanția unei mai bune rezistențe la pană și a unui raport optim confort/randament.

ELOPS 500 CADRU JOS NEGRU
Utilizarea corectă a dinamului

Dinamul alimentează luminile față și spate ale bicicletei tale.Pentru fixare, urmărește instrucțiunile din materialul video:

Întreținerea bicicletei mele de oraș

O dată pe lună:umflu cauciucurile

Dacă folosești zilnic bicicleta de oraș, îți recomandăm să verifici starea cauciucurilor o dată pe săptămână și să le umfli o dată pe lună.

Presiunea ideală recomandată se situează la 3,5 bari (confort) sau 4,5 bari (randament).

Dacă dispui de o pompă de picior prevăzută cu manometru, poți controla umflarea foarte ușor. Altfel, este suficient să verifici prin apăsarea cauciucului între degete: acesta trebuie să fie ferm, dar să îți permită să mai apeși puțin. Cu cât un cauciuc este mai tare, cu atât randamentul este mai mare, dar în același timp, vei resimți mai tare denivelările străzii. În schimb, un cauciuc umflat insuficient riscă să deterioreze jantele bicicletei tale și să facă pană mai rapid.

ATENȚIE: Dacă nu cobori sub presiunea de 3,5 bari, ai garanția unei mai bune rezistențe la pană și a unui raport optim confort/randament.

O dată pe lună:lubrifiez lanțul și sistemul anti-furt

Dacă bicicleta de oraș stă afară, lanțul și sistemul anti-furt ruginesc mai repede. Prin urmare, este important să le cureți și să le lubrifiezi în mod consecvent.
Lubrifierea lanțului
Rotește-l cu ajutorul pedalei și "pulverizează" pe toată lungimea schimbând vitezele.

Cum lubrifiez sistemul anti-furt?
Ține-l drept și "pulverizează" în interiorul broaștei, introdu cheia și rotește-o de câteva ori. Șterge surplusul cu ajutorul unui șervețel.

Un produs „all in one” este perfect pentru asta

O dată la două luni: spăl bicicleta de oraș

În oraș, cu excepția zilelor în care plouă, bicicleta ta nu se murdărește la fel de mult ca un MTB cu care faci drumeții în pădure. Prin urmare, este inutil să o speli prea des.

Fă o spălare generală o dată la două luni: cu șampon pentru biciclete și o găleată de apă caldă, treci cu buretele peste cadru, ghidon, apărătoarea de noroi etc. 
 După ce ai terminat, șterge bicicleta de oraș cu o lavetă uscată pentru a evita ruginirea. Profită pentru a verifica starea șuruburilor: sunt acestea strânse bine? Uneori, pe străzile pavate, șuruburile bicicletei Elops se pot slăbi încetul cu încetul din cauza zdruncinăturilor resimțite.

În ceea ce privește lubrifierea lanțului tău, îți recomandăm să o faci la sfârșit, după ce ai spălat bicicleta.

O dată pe trimestru: verific frânele

Saboții de frână sunt piese care se uzează. În funcție de utilizare, de greutatea ta și de locul de practică, aceștia se uzează mai repede sau mai încet. De aceea, este important să îi verifici în mod consecvent și, dacă este necesar, să îi schimbi. 

Sunt bine strânși? Dacă nu ești sigur, cel mai bine este să mergi la un atelier Decathlon: un tehnician va regla sistemul de frânare al bicicletei tale de oraș, pentru a fi optim.

Am o problemă

Luminile mele nu funcționează

Dacă luminile tale nu funcționează, acest lucru poate avea mai multe cauze:

1 - Verifică dacă dinamul este fixat de cauciuc

2- Verifică dacă dinamul este bine conectat  

3- Vizualizează materialul video de mai jos pentru a verifica racordurile electrice (dacă o lumină nu funcționează, ambele vor fi în scurt circuit)

4- Dacă nu funcționează, contactează-ne prin asistență sau mergi la magazinul tău DECATHLON cel mai apropiat.

Frânele bicicletei mele nu funcționează

Maneta este slăbită și/sau atinge ghidonul înainte de frânare:

Desfă șurubul de reglaj și contrapiulița până ce obții o tensiune a cablului convenabilă pentru a avea o manetă de frână fermă, însă nu prea dură. După ce obții tensionarea dorită, înfiletează până la capăt contrapiulița pe maneta frânei pentru a bloca acest reglaj.

Mergi în unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru ca tehnicienii noștri să remedieze această problemă.

Vitezele mele se schimbă greu

Dacă vitezele tale se schimbă greu, acest lucru poate fi cauzat de diverși factori:
Componentele se uzează și se dereglează în timp.

1 - Controlează starea cablului și cămașa schimbătorului. Dacă sunt uzate, ruginite, îndoite sau rupte, înlocuiește-le.
2 - Verifică starea lanțului, acesta trebuie să fie lubrifiat, fără rugină sau puncte tari. Verifică starea de uzură cu un tester de lanț.
3 - Reglează schimbătorul, urmărește procedura:
        - Poziționează lanțul pe cel mai mic pinion, apoi eliberează cablul schimbătorului (ține schimbătorul cu mâna pe pinionul mare, coboară vitezele cu maneta).
        - Reglează opritorul inferior (High) astfel încât să existe o aliniere perfectă între schimbător și suprafața exterioară a celui mai mic pinion.
        - Acționează schimbătorul cu mâna pentru a regla opritorul superior (Low), pentru alinierea schimbătorului cu cel mai mare pinion.
       - Înșurubează butonul de tensionare la nivelul manetei vitezelor, apoi deșurubează din 2 rotiri.
       - Înșurubează butonul de tensionare al schimbătorului, apoi înșurubează din 2 rotiri.
       - Repoziționează cablul și cămașa schimbătorului în locașul specific. Întinde cablul și fixează-l cu șurubul de de prindere al schimbătorului.
       - Pune transmisia în funcțiune, trecând lanțul prin cel mai mic angrenaj și cel mai mare pinion.
       - Desfă șurubul de reglare dacă lanțul nu coboară suficient de repede, înșurubează dacă viteza nu urcă suficient de repede .

Am un zgomot la nivelul roții

Atunci când zgomotul provine de la roata din față, acest lucru se poate datora:

         1- Saboților de frână care ating janta

Vezi secțiunea „Frânarea mea nu este suficient de eficientă” pentru a realiza o bună reglare a saboților de frână
         2- Apărătorii de noroi care atinge cauciucul (cf video de mai jos)

Atunci când zgomotul provide de la roata din spate, acesta poate fi cauzat de:

        1- Plăcuțele de frână care ating janta

Vezi secțiunea „Frânarea mea nu este suficient de eficientă”

ATENȚIE: Înainte de efectuarea reglajului, asigură-te că roata este bine aliniată. Pentru aceasta, utilizează o cheie plată de 15 pentru a slăbi roata din spate și pentru a ajusta centrarea roții în raport cu cadrul.

         2- Apărătoarea de noroi care atinge cauciucul

În schimb, dacă acest zgomot persistă, nu ezita să mergi în unul dintre atelierele Decathlon cel mai apropiat de tine, pentru a obține un diagnostic mai detaliat.

Am o pană sau cauciucul meu este dezumflat

Din păcate, tuturor ni se poate întâmpla să facem pană.
       - Terenul (spini, mărăcini, cioburi de sticlă, cuie etc.)
       - Sau modul de utilizare a bicicletei (sărituri peste obstacole:pietre, trepte, borduri, gropi etc.)se află cel mai adesea la originea penelor prin perforare (mici orificii) sau a penelor prin ciupire (mici fante).

Dimpotrivă, dacă penele se înmulțesc, acestea se explică prin:
        - O montare necorespunzătoare a roții în fabricile noastre, astfel încât un vârf de spiță să înțepe camera de aer
      - Un cauciuc sau o cameră de aer neconforme (poroase)
     - O primă pană reparată incorect și un corp străin (spin, ciob de sticlă, așchie metalică etc.) rămas în jantă sau în cauciuc. Prin urmare, este importantă diagnosticarea penei și îndepărtarea oricărui corp străin posibil înainte de realizarea reparației.

Nu știi cum poți demonta/remonta un cauciuc, cum poți repara sau înlocui o cameră de aer?

          1- Cel mai simplu este să nu te atingi de roată și să folosești un spray reparator anti-pană :
                         Înșurubează capătul tubului în supapa cauciucului cu probleme (cu supapa în jos) și apasă fără a relaxa, pentru a injecta spuma. Cauciucul își recapătă forma și duritatea, pentru a-ți permite să te întorci acasă fără nicio grijă.
          2- Pentru repararea sau înlocuirea camerei de aer în perfectă autonomie, vezi tutorialele noastre video de mai jos

Piese de schimb

Descoperă piesele de schimb pentru elops 500 - cadru jos în atelier și pe decathlon.ro

Manual de instrucțiuni

Manual de utilizare bicicletă - versiune PDF