Piese de schimb
Descoperă piesele de schimb de la bicicleta ta ELOPS 520 - CADRU JOS din Atelier și de pe Decathlon.ro
REF: 8378613
2016
Cod de referință 83786138378613
Produs conceput pentru ciclism în oraș în fiecare zi.
Bicicletă de oraș confortabilă (stil bicicletă olandeză), echipată (în funcție de model, cu platformă sau coș). Arc anti-rotație, pentru însoțirea bicicletei în viraje și oferirea unei stabilități optime la oprire.
Înainte de prima ieșire, este indispensabilă reglarea corespunzătoare a poziției pe bicicletă (dacă acest lucru nu a fost realizat în magazin) și umflarea corespunzătoare a cauciucurilor (vezi secțiunea de mai jos). Pentru această manipulare, este necesară o cheie imbus numărul 6.
Pentru aceasta, urmărește cu atenție materialul video de mai jos:
Presiunea ideală recomandată se situează la 3,5 bari (confort) sau 4,5 bari (randament).
Dacă dispui de o pompă de picior prevăzută cu manometru, poți controla umflarea foarte ușor. Altfel, este suficient să verifici prin apăsarea cauciucului între degete: acesta trebuie să fie ferm, dar să îți permită să mai apeși puțin. Cu cât un cauciuc este mai tare, cu atât randamentul este mai mare, dar în același timp, vei resimți mai tare denivelările străzii. În schimb, un cauciuc umflat insuficient riscă să deterioreze jantele bicicletei tale și să facă pană mai rapid.
ATENȚIE: Dacă nu cobori sub presiunea de 3,5 bari, ai garanția unei mai bune rezistențe la pană și a unui raport optim confort/randament.
Pentru a utiliza dinamul în mod corespunzător, fără a deteriora cauciucul, urmărește recomandările din materialul video de mai jos:
Un sistem de transport frontal a fost conceput pentru bicicleta ta: un coș!
Vei găsi mai jos materialul video pentru montarea acestui accesoriu (inclus cu bicicleta ta).
Scaunul pentru bebeluși Groovy de la Polisport se poziționează ușor pe portbagajul bicicletei tale clasice de oraș, în perfectă siguranță.
Este potrivit pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 12 luni și 4/5 ani și greutatea sub 22kg.
Acest scaun pentru bebeluși respectă standardul ISO11243, este prevăzut cu o centură de siguranță în 3 puncte și cu un suport reglabil pentru picioare.
Dacă utilizezi bicicleta de oraș în fiecare zi, îți recomandăm să verifici starea cauciucurilor în fiecare săptămână și să le umfli de fiecare dată când este nevoie.
Presiunea ideală recomandată se situează la 3,5 bari (confort) sau 4,5 bari (randament).
Dacă dispui de o pompă de picior prevăzută cu manometru, poți controla umflarea foarte ușor. În caz contrar, este suficientă verificarea prin apăsarea cauciucului între degete: acesta trebuie să fie ferm, dar să îți permită să mai apeși puțin. Cu cât un cauciuc este mai tare, cu atât randamentul tău este mai mare și se resimt mai bine denivelările străzii. În schimb, un cauciuc umflat insuficient riscă să deterioreze jantele bicicletei tale și să facă pană mai rapid.
ATENȚIE: Dacă nu reduci presiunea sub 3,5 bari, ai garanția unei rezistențe mai bune la pană și un raport confort/randament optim.
Dacă bicicleta de oraș stă afară, lanțul și sistemul anti-furt ruginesc mai repede. Prin urmare, este important să le cureți și să le lubrifiezi în mod consecvent.
Lubrifierea lanțului
Rotește-l cu ajutorul pedalei și "pulverizează" pe toată lungimea schimbând vitezele.
Cum lubrifiez sistemul anti-furt?
Ține-l drept și "pulverizează" în interiorul broaștei, introdu cheia și rotește-o de câteva ori. Șterge surplusul cu ajutorul unui șervețel.
Un produs „all in one” este perfect pentru asta!
În oraș, cu excepția zilelor în care plouă, bicicleta ta nu se murdărește la fel de mult ca un MTB cu care faci drumeții în pădure. Prin urmare, este inutil să o speli prea des.
Fă o spălare generală o dată la două luni: cu șampon pentru biciclete și o găleată de apă caldă, treci cu buretele peste cadru, ghidon, apărătoarea de noroi etc. Îți recomandăm să eviți spălarea bicicletei cu jetul de apă: anumite componente ar putea să fie afectate de această practică! După ce ai terminat, șterge bicicleta de oraș cu o lavetă uscată pentru a evita ruginirea. Profită pentru a verifica starea șuruburilor: sunt acestea strânse bine? Uneori, pe străzile pavate, șuruburile bicicletei Elops se pot slăbi încetul cu încetul din cauza zdruncinăturilor resimțite.
În ceea ce privește lubrifierea lanțului tău, îți recomandăm să o faci la sfârșit, după ce ai spălat bicicleta.
Saboții de frână sunt piese care se uzează.În funcție de utilizare, de greutatea ta și de locul de practică, aceștia se uzează mai repede sau mai încet. De aceea, este important să îi verifici în mod consecvent și, dacă este necesar, să îi schimbi.
Sunt bine strânși? Dacă nu ești sigur, cel mai bine este să mergi la un atelier Decathlon: un tehnician va regla sistemul de frânare al bicicletei tale de oraș, pentru a fi optim.
Din păcate, tuturor ni se poate întâmpla să facem pană.
- Terenul (spini, mărăcini, cioburi de sticlă, cuie etc.)
- Sau modul de utilizare a bicicletei (sărituri peste obstacole:pietre, trepte, borduri, gropi etc.)se află cel mai adesea la originea penelor prin perforare (mici orificii) sau a penelor prin ciupire (mici fante).
Dimpotrivă, dacă penele se înmulțesc, acestea se explică prin:
- O montare necorespunzătoare a roții în fabricile noastre, astfel încât un vârf de spiță să înțepe camera de aer
- Un cauciuc sau o cameră de aer neconforme (poroase)
- O primă pană reparată incorect și un corp străin (spin, ciob de sticlă, așchie metalică etc.) rămas în jantă sau în cauciuc. Prin urmare, este importantă diagnosticarea penei și îndepărtarea oricărui corp străin posibil înainte de realizarea reparației.
Nu știi cum poți demonta/remonta un cauciuc, cum poți repara sau înlocui o cameră de aer?
1- Cel mai simplu este să nu te atingi de roată și să folosești un spray reparator anti-pană :
Înșurubează capătul tubului în supapa cauciucului cu probleme (cu supapa în jos) și apasă fără a relaxa, pentru a injecta spuma. Cauciucul își recapătă forma și duritatea, pentru a-ți permite să te întorci acasă fără nicio grijă.
2- Pentru repararea sau înlocuirea camerei de aer în perfectă autonomie, vezi tutorialele noastre video de mai jos.
Dacă luminile tale nu funcționează, acest lucru poate avea mai multe cauze:
1 - Verifică dacă dinamul este fixat de cauciuc
2- Verifică dacă dinamul este bine conectat
3- Vizualizează materialul video de mai jos pentru a verifica racordurile electrice (dacă o lumină nu funcționează, ambele vor fi în scurt circuit)
4- Dacă nu funcționează, contactează-ne prin asistență sau mergi la magazinul tău DECATHLON cel mai apropiat.
Calitatea frânării este influențată de numeroși parametri.
O calitate slabă a frânării se resimte prin zgomotul din timpul frânării sau prin manetele frânelor „moi”, atunci când le acționezi.
Pentru a remedia această situație, urmărește etapele de mai jos:
1- Verifică orientarea saboților de frână. Aceștia trebuie să urmărească profilul jantei fără a atinge cauciucul și trebuie să fie plasate în mod ideal la 1 mm distanță de jantă, cu o distanță suplimentară de 0,5 în spatele sabotului (pentru ca saboții să nu fie exact paraleli cu janta, deoarece acest lucru generează zgomot).
2- Reglează frânele
3- Înlocuiește saboții de frână dacă aceștia sunt uzați. În funcție de frecvența utilizării bicicletei, saboții de frână pot fi schimbați mai mult sau mai puțin frecvent. Saboții de frână prezintă striații ce le permit evacuarea eficientă a apei. Dacă aceste striații nu sunt vizibile sau sunt puțin vizibile, este timpul să înlocuiești saboții!! Pentru aceasta, poți să mergi la rubrica „repararea și întreținerea produsului meu” și să urmărești tutorialul asociat „schimbarea saboților de frână”.
Dacă vitezele tale se schimbă greu, acest lucru poate fi cauzat de diverși factori:
Componentele se uzează și se dereglează în timp.
1 - Controlează starea cablului și cămașa schimbătorului. Dacă sunt uzate, ruginite, îndoite sau rupte, înlocuiește-le.
2 - Verifică starea lanțului, acesta trebuie să fie lubrifiat, fără rugină sau puncte tari. Verifică starea de uzură cu un tester de lanț.
3 - Reglează schimbătorul, urmărește procedura:
- Poziționează lanțul pe cel mai mic pinion, apoi eliberează cablul schimbătorului (ține schimbătorul cu mâna pe pinionul mare, coboară vitezele cu maneta).
- Reglează opritorul inferior (High) astfel încât să existe o aliniere perfectă între schimbător și suprafața exterioară a celui mai mic pinion.
- Acționează schimbătorul cu mâna pentru a regla opritorul superior (Low), pentru alinierea schimbătorului cu cel mai mare pinion.
- Înșurubează butonul de tensionare la nivelul manetei vitezelor, apoi deșurubează din 2 rotiri.
- Înșurubează butonul de tensionare al schimbătorului, apoi înșurubează din 2 rotiri.
- Repoziționează cablul și cămașa schimbătorului în locașul specific. Întinde cablul și fixează-l cu șurubul de de prindere al schimbătorului.
- Pune transmisia în funcțiune, trecând lanțul prin cel mai mic angrenaj și cel mai mare pinion.
- Desfă șurubul de reglare dacă lanțul nu coboară suficient de repede, înșurubează dacă viteza nu urcă suficient de repede .
Atunci când zgomotul provine de la roata din față, acest lucru se poate datora:
1- Saboților de frână care ating janta
Vezi secțiunea „Frânarea mea nu este suficient de eficientă” pentru a realiza o bună reglare a saboților de frână
2- Apărătorii de noroi care atinge cauciucul (cf video de mai jos)
Atunci când zgomotul provide de la roata din spate, acesta poate fi cauzat de:
1- Plăcuțele de frână care ating janta
Vezi secțiunea „Frânarea mea nu este suficient de eficientă”
ATENȚIE: Înainte de efectuarea reglajului, asigură-te că roata este bine aliniată. Pentru aceasta, utilizează o cheie plată de 15 pentru a slăbi roata din spate și pentru a ajusta centrarea roții în raport cu cadrul.
2- Apărătoarea de noroi care atinge cauciucul
În schimb, dacă acest zgomot persistă, nu ezita să mergi în unul dintre atelierele Decathlon cel mai apropiat de tine, pentru a obține un diagnostic mai detaliat.
Descoperă piesele de schimb de la bicicleta ta ELOPS 520 - CADRU JOS din Atelier și de pe Decathlon.ro
Instrucțiuni de utilizare a bicicletei - versiune PDF