Prima utilizare
PARTEA MECANICA
REF: 8753489
2022
Această bicicletă electrică de munte (MTB) cu full suspension a fost concepută pentru practica All-Mountain
Este o bicicletă perfect potrivită pentru a merge pe trasee tehnice.Motorul său Bosch Performance Line CX oferă cuplu și recuperare în timpul fazelor de urcare sau de recuperare la ieșirea dintr-un viraj.
PARTEA MECANICA
Pentru roata originală cu cameră, presiunea medie recomandată este de 1,6 bar.
Dacă cauți mai mult confort și mai multă aderență, ȘI/SAU dacă cântărești mai puțin de 70 kg, îți poți reduce valoarea presiunii cu 10%, fără să cobori niciodată sub 1,4 bari, dar asta va crește riscul de perforare pe teren accidentat.
Într-o configurație Tubeless, puteți reduce nivelul de presiune la aproximativ 1,2 bar.
Nu ezita să verifici în mod consecvent presiunea cauciucurilor tale.
Atunci când bicicleta ta iese din magazin, plăcuțele și discurile sunt noi, iar performanța de frânare este foarte slabă.
O frânare puternică la rece și continuă (de exemplu la coborâre) poate genera supraîncălzirea și un "efect de sticlă" la nivelul plăcuțelor.
Pentru a evita acest fenomen (care face frânele complet inutilizabile), vă recomandăm să vă rodați frânele.
Rodajul va fi realizat după 10 operațiuni de frânare per frână.Frânarea reprezintă o decelerare puternică pentru a trece de la 25 la 5 km/h, dar fără blocarea roții, folosind doar o frână la un moment dat.
Pentru a limita riscul de perforare sau ciupire a camerelor dvs. de aer, este posibil să faceți tranziția anvelopele pentru mountain bike la TUBELESS.
Roata vine cu banda jantei deja montată, dar va trebui să achiziționați anvelope TUBELESS READY.
La aceasta se adaugă:
- O pereche de valve TUBELESS
https://www.decathlon.fr/p/lot-de-deux-valves-tubeless-coniques /_/R-p-307658
- Lichid preventiv (anti-pană):https://www.decathlon.fr/p/liquide-preventif-pour-montage-de-pneus-et-jantes-tubless-ready/_/R-p-309241?mc=8550735
Atunci, nimic nu poate fi mai simplu!Urmați pașii pas cu pas descriși mai jos.De asemenea, puteți urmări acest videoclip.
1. Scoateți roata.
2. Scoateți anvelopa originală și camera interioară de pe jantă.
3. Introduceți o valvă TUBELESS din interior, în orificiul jantei.
4. Adăugați lichid preventiv (anti-pană).
5. Montați noua anvelopă TUBELESS READY.
6. Umflați roata puternic pentru ca anvelopa să se lipească de jantă.
Dacă această operațiune îți pare prea delicată, mergi în atelierul DECATHLON cel mai apropiat de tine și solicită ajutorul.
Furca ta ROCKSHOX 35 GOLD RL necesită o reglare personalizată în funcție de stilul tău de pedalare, de teren și de gustul tău dar și și mai ales în funcție de greutatea ta.
Pentru a afla presiunea și revenirea recomandate pentru furca dvs., puteți face clic pe următorul link.Atunci ți se va solicita greutatea complet echipat (cască, încălțăminte și rucsac de hidratare) și modelul bicicletei tale: un E-MTB.
Astfel, aplicația va calcula presiunea recomandată (în psi) și reboundul în număr de clicuri pornind de la poziția complet înșurubat în sensul acelor de ceasornic (poziție lentă).
presiunea face posibilă definirea a ceea ce numim SAG sau procentul de depresiune a suspensiei atunci când ciclistul urcă pe aceasta.Pentru o practică mai flexibilă sau pentru a avea mai mult confort, vom prefera un SAG mare (între 30 și 35%).Pentru o practică mai competitivă, mai eficientă, vom prefera mai multă fermitate (între 20 și 25%).
Rebound-ul determină viteza la care suspensia revine în poziția inițială după amortizarea unui șoc. Cu cât este mai rapidă, cu atât bicicleta va fi mai confortabilă, dar cu atât mai obositoare va fi la pedalat.Prin urmare, vă recomandăm să reglați rebound-ul în funcție de condiția dumneavoastră fizică și de nivelul dumneavoastră de condus.Rotița de rebound se află sub cămașa dreaptă a furcii.
Acum, după ce ai determinat reglajele recomandate ale furcii tale, poți consulta rubrica"REGLAREA SAG-ULUI FURCII MELE".
După ce ați stabilit setările dorite pentru furca dvs., va trebui să vă ajute cineva și să vă echipați cu o pompă de amortizor.Poți urmări materialul video pentru a învăța cum să reglezi SAG-ul furcii tale.
NB : Capacul valvei are rolul de a proteja supapa de praf și nu reține în niciun caz presiunea suspensiei. Așa că nu are rost să îl filetezi prea strâns!
Pentru a avea o bicicletă de munte consecventă în comportament, vă recomandăm să corelați SAG-ul furcii sale cu cel al amortizorului său.
SRAM recomandă umflarea amortizorului în funcție de greutatea acestuia:o livră este egală cu un psi.
Înmulțiți greutatea dumneavoastră complet echipată în kilograme cu 2,2 pentru a obține greutatea în livre.Dacă cântăresc 73 kg complet echipat, am deci 160 de livre (73x2,2) și apoi trebuie să-mi umflu șocul la 160 psi.
Puteți face clic pe următorul link pentru a afla cum să reglați SAG-ul amortizorului dvs. în videoclip.
NB : Capacul valvei are rolul de a proteja supapa de praf și nu reține în niciun caz presiunea suspensiei. Așa că nu are rost să îl filetezi prea strâns!
PARTEA ELECTRICA
Ecranul dumneavoastră BOSCH PURION se concentrează pe elementele esențiale și afișează clar toate informațiile importante despre e-MTB-ul dumneavoastră.Pentru a-l porni și dezactiva, apăsați butonul de deasupra ecranului.
Folosind butoanele + și - , puteți naviga între diferitele moduri de conducere:
OFF :Fără suport.
ECO :Asistență care maximizează eficiența pentru o autonomie maximă.
TOUR :Asistență constantă cu autonomie semnificativă.
E MTB/SPORT :Asistență puternică și progresivă pentru comportament natural de pedalare și control optim pe teren dificil.
TURBO :Asistență directă și puternică până la cele mai înalte frecvențe de pedalare.
Sub ecran se află un buton "WALK", acesta vă permite să activați asistența până la 6 km/h .Pentru mai multă siguranță, asistența la mers este activată în două etape:apăsați butonul "WALK" apoi apăsați în continuare + pentru a activa asistența, eliberați-o pentru a o dezactiva.
NB : Dacă modul de funcționare este OFF, nu puteți utiliza funcția WALK.
Instrucțiunile complete pentru BOSCH PURION pot fi găsite în partea de jos a paginii, în secțiunea INFORMĂRI.
Puteți modifica modul în care sunt afișate funcțiile pe consolă.
Pentru a face acest lucru, țineți apăsat butonul - pentru a parcurge diferitele informații dintre acestea:
- Afișare permanentă a modului de asistență
- Kilometrajul călătoriei, indicat "Trip"
- kilometrajul total al bicicletei, indicat "Total"
- Durata de viață rămasă estimată a bateriei pe baza încărcării bateriei, indicată "Range "
Pentru a reseta kilometrajul călătoriei la zero, trebuie să selectați kilometrajul "Trip" apoi trebuie doar să apăsați lung și simultan pe butonul + și -.Se afișează apoi o informație "Reset", iar contorul dvs. este resetat.
Pentru a trece de la afișarea valorilor în kilometri la afișarea valorilor în mile și invers, țineți apăsat butonul - și apăsați scurt butonul Pornit/Oprit.
În cele din urmă, pentru a regla luminozitatea ecranului, trebuie să opriți ecranul, apoi să țineți apăsate simultan butoanele + și - și apăsați butonul Pornit/Oprit.Ecranul se va aprinde apoi oferindu-vă versiunile software.În acest timp, puteți regla luminozitatea crescând-o cu butonul + și reducând-o cu butonul -.
Video în curând.
Am ales un motor BOSCH Performance Line CX pentru caracteristicile sale tehnice.
Este cel mai puternic motor de la BOSCH cu un cuplu maxim de 85 Nm.Cântărește doar 2,9 kg și este deosebit de compact.
Nivelul maxim de asistență în modul TURBO este de 340% și poate ajunge până la 25 km/h .
Instrucțiunile electrice pot fi găsite în partea de jos a paginii, în secțiunea INFORMĂRI.
BOSCH a creat o aplicație pe site-ul său web pentru a calcula autonomia bateriei sale pe baza utilizării acesteia.
Dacă nu sunteți sigur dacă aveți suficientă baterie pentru călătoria dvs., puteți utiliza acest simulator indicând utilizarea modurilor de conducere, greutatea dumneavoastră complet echipată, frecvența de pedalare, echipamentul de pe bicicleta dumneavoastră de munte și oferind informații despre mediu.
Pentru a dezasambla bateria cadrului, scoateți capacul de blocare, apoi rotiți cheia în încuietoarea compartimentului bateriei.Bateria va fi apoi eliberată.Pe partea de sus există un mic zăvor pe care trebuie să îl apăsați pentru a decupla bateria.Acum o puteți scoate în siguranță.
Pentru a (re)monta bateria în cadru, trebuie să așezați bateria în compartiment începând din partea de jos, apoi împingeți partea de sus a bateriei în partea de jos a compartimentului până când auziți "clic. " al zăvorului.Bateria dvs. este apoi cuplată, puteți închide compartimentul și îl puteți bloca folosind cheia.
Video în curând.
Pentru a face față unei pene, unui lanț rupt sau oricărei alte probleme, îți recomandăm să te echipezi așa cum trebuie atunci când ieși cu bicicleta MTB.
Iată o listă de produse care te-ar putea ajuta să ieși din anumite încurcături tehnice.
> ELECTRICĂ
1. VERIFICAȚI CONECTAREA BATERIEI > ÎNCĂRCĂTOR > PRIZĂ DE REȚEA
Verificați dacă încărcătorul folosit este încărcătorul original BOSCH.
Conectați încărcătorul la baterie și la o priză.
Bateria are monitorizare a temperaturii care împiedică încărcarea în afara intervalului de temperatură 0°C până la 40°C.Dacă bateria se află în afara acestui interval de temperatură, trei din cele cinci LED-uri vor clipi.Apoi deconectați bateria de la încărcător și așteptați ca aceasta să revină la intervalul de temperatură permis.
Dacă este detectată o defecțiune a bateriei, două LED-uri clipesc.Mergeți la un atelier DECATHLON pentru a efectua o diagnoză a bateriei dumneavoastră.
Cinci LED-uri sunt prezente pentru a indica starea de încărcare.Fiecare LED corespunde unei încărcări de 20% a bateriei.Când bateria este sub 5%, toate LED-urile sunt stinse, dar există încă o funcție de afișare a bateriei pe computerul de bord.
O baterie complet descărcată durează 8,8 ore pentru a se reîncărca cu încărcătorul compact, 4,9 ore cu încărcătorul standard și 3,7 ore cu încărcătorul rapid.
2. VERIFICAȚI DACĂ EXISTĂ REZIDURI ÎN ÎNCĂRCĂTOR
Conectorii încărcătorului și bateriei trebuie să fie curați.Niciun reziduu nu trebuie să afecteze contactul dintre încărcător și baterie.
3. SE POATE CA NUMAI LED-urile DE PE BATERIE SĂ SĂ FIE DEFECTE
Mergi la unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru o reparație.
Un cod de eroare poate apărea pe ecranul dumneavoastră BOSCH PURION.
Toate codurile de eroare sunt listate în următorul link, cu o procedură pentru fiecare pentru a rezolva problema.
Dacă problema persistă sau dacă nu poți face manipularea, mergi într-unul din atelierele noastre DECATHLON pentru reparații.
1. Îți recomandăm să aplici bunele practici de utilizare și de depozitare.
Autonomia bicicletei tale electrice depinde de numeroși factori:
> A ÎNCĂRCĂRII BICICLETEI:Autonomia va fi redusă dacă bicicleta este supraîncărcată.
> DE TIPUL DE TEREN PARCURS :Autonomia va fi redusă la urcare.
> PRESIUNEA PNEURILOR:Autonomia va fi mai bună în cazul umflării corecte a cauciucurilor.
> A TEMPERATURII EXTERIOARE:Autonomia va fi mai redusă pe vreme rece (de până la -50%).
> AL MODULUI DE ASISTENȚĂ UTILIZAT:Se recomandă reducerea modului de asistență atunci când nivelul bateriei este redus.
> RESPECTAREA CONDIȚIILOR DE ÎNCĂRCARE ȘI DE DEPOZITARE A BATERIEI.
2. O baterie mai veche poate să piardă din performanță.
Autonomia sa va fi redusă. Informează-te la unul dintre atelierele DECATHLON pentru a realiza un bilanț al stării de sănătate a bateriei tale.
> MECANICĂ
La primele ture cu bicicleta ta nouă, mai multe elemente se vor mișca și se vor așeza la locul lor.
Este cazul spițelor de la roți, pe care le vei auzi că „trosnesc”. Trosniturile sunt cauzate de torsiunea reziduală în timpul asamblării.
Cu toate acestea, roata nu trebuie să fie deformată. Dacă acesta este cazul, mergeți la unul dintre atelierele noastre DECATHLON pentru a rezolva această problemă.
Există mai multe puncte de verificare pentru a soluționa schimbarea cu dificultate a vitezelor în spate:
1/ Controlează cablul și cămășile sale:
1a. Capetele de cămăși poziționate necorespunzător pot incomoda tragerea cablului de schimbător și pot deregla schimbarea vitezelor. Dacă un capăt de cămașă nu este poziționat corect, reașază-l manual în locașul său.
1b. Dacă schimbătorul nu se mișcă chiar și după manipularea manetei de schimbare, atunci cablul și carcasele sale sunt probabil prinse.Este necesară înlocuirea cablului și a cămășilor.
Vă puteți duce bicicleta de munte la un atelier DECATHLON pentru înlocuirea cablurilor și a mantalei.
2/ Verifică dacă urechea schimbătorului nu este îndoită:
O ureche îndoită provoacă o dezaliniere a schimbătorului, care nu mai poate funcționa corect. Poziționează-te în spatele bicicletei și observă alinierea schimbătorului.
Dacă urechea este îndoită, mergi într-un atelier DECATHLON pentru înlocuirea urechii schimbătorului.
ATENȚIONARE: o revizie completă și gratuită a tuturor reglajelor bicicletei tale este oferită în primele 6 luni de la data achiziției.
NB : În cazul în care utilizezi în mod consecvent bicicleta MTB în condiții de umiditate și de noroi sau dacă obișnuiești să speli în mod consecvent cu multă apă bicicleta MTB, înlocuirea cămășilor și a cablurilor trebuie să fie efectuată în mod frecvent. Spălarea bicicletei cu furtunul cu apă nu este recomandată, deoarece această practică împinge murdăria înapoi în cămăși.
Dacă ați pierdut ambele chei și nu aveți numărul cheii, mergeți la un atelier DECATHLON pentru a schimba încuietoarea.Vă vom furniza apoi perechea de chei pentru această nouă încuietoare.
Dacă ați pierdut una dintre cele două chei, este posibil să o refaceți la un lăcătuș folosind a doua cheie ca model.
Dacă ambele chei sunt pierdute și ați notat numărul prezent pe una dintre cele două chei, puteți comanda una nouă făcând clic pe următorul link.
Pentru o curățare corespunzătoare a bicicletei, folosește o soluție de curățare pentru biciclete, un burete și o perie.
Clătește bicicleta cu jetul de apă înainte de aplicarea de produse de curățare. În continuare, utilizează buretele și peria pentru a aplica produsele în mod eficient. Este important să lași produsul să acționeze înainte de a clăti bicicleta.
Acest lucru se va face la o distanță rezonabilă, pentru a nu afecta elementele mecanice.
În sfârșit, șterge bicicleta cu o lavetă uscată, curată și moale.
Pentru spălarea bicicletei MTB electrice este important să lași bateria la bicicletă. Acest lucru va proteja motorul de infiltrarea apei!
De asemenea, evită utilizarea unui curățitor sub presiune, deoarece apa ar putea pătrunde în rulmenți și ar putea deteriora în mod permanent componentele electrice.
Depozitarea corectă a bicicletei MTB este indispensabilă pentru îmbunătățirea duratei de viață, în special dacă este electrică.
După o plimbare cu bicicleta, îți recomandăm următoarele:
> Curățați bicicleta pentru a îndepărta noroiul sau nisipul care ar putea coroda MTB-ul.
> Uscați și lubrifiați transmisia (evitând să puneți ulei pe frâne) pentru a o proteja de rugină și coroziune.
> Depozitați MTB-ul într-un loc uscat și răcoros.
Pentru depozitarea peste iarnă a bicicletei MTB, la cele mai sus menționate se adaugă și alte recomandări:
> Puneți schimbătorul pe pinionul mic pentru a eliberați tensiunea de pe cabluri.
> Încărcați bateria între 30% și 60%.
> Îți poți acoperi bicicleta cu un strat subțire de ulei, acordând o atenție deosebită spițelor și butucilor, jantelor, ghidonului și tijei.Utilizează o lavetă curată, ușor îmbibată în acest ulei. Acest lucru va permite protejarea componentelor de praf.
> Preferă să agăți bicicleta de munte de cadru pentru a limita presiunea asupra anvelopelor și a evita posibilele crăpături.
> Cea mai bună modalitate de a vă depozita bicicleta este să o agățați cu susul în jos, astfel încât uleiul din picioarele furcii să poată curge în jos pe suporturi.Veți crește apoi durata de viață a furcii!
Atenție: Răcoros nu înseamnă frig! Evită cu orice preț temperaturile prea înalte sau prea scăzute. Nu depozita bicicleta MTB la soare și fii atentă la gerurile din timpul iernii.
Garajul poate fi o soluție bună, cu condiția ca locul să rămână uscat și să nu înghețe pe timp de iarnă. În caz contrar, alege interiorul casei tale.
Bateriile BOSCH sunt printre cele mai durabile baterii de pe piață, cu o durată de viață de aproximativ 30.000 km.Pentru un biciclist obișnuit care călătorește 150 km pe săptămână și cu condiția să fie bine întreținută, bateria va dura între 3 și 4 ani.
Pentru a îmbunătăți această durată de viață cât mai mult posibil, vă sfătuim:
- Solicitare redusă (un MTB nu este un scooter!)
- Încărcați-vă bateria la temperaturi cuprinse între 10°C și 20°C fără a depăși niciodată 30°C (pentru a face acest lucru, utilizați încărcătorul original și asigurați-vă că este în stare bună)
- Depozitați-vă mountain bike cu un nivel de încărcare între 30 și 60% (Nu lăsați bateria conectată peste 100% și nu o păstrați complet descărcată)
- Parcați-vă bicicleta de munte la umbră sau în camere răcoroase .
În timpul transportului, îți recomandăm să scoți bateria MTB și să o depozitezi în interiorul autovehiculului.
Pentru a verifica versiunea software-ului dvs., cu ecranul de control BOSCH PURION, trebuie să vă opriți dispozitivul, să apăsați simultan butonul + și - și ține-le pentru scurt timp.
Apoi apăsați tasta Pornire.Versiunile de software vor derula apoi.Scrie-le pe o bucată de hârtie pentru ușurință.
DISPL. reprezintă versiunea software a ecranului.
DU este versiunea software-ului motorului.
Bat. corespunde versiunii software a bateriei.
Apoi puteți verifica dacă software-ul dvs. este actualizat comparând versiunile de pe site-ul web BOSCH.
STILUS E-AM V2 este compatibil cu bateria BOSCH PowerTube 500, va fi mai puțin puternic decât PowerTube 625 original, dar rămâne mai ușor.
NB : Vă rugăm să rețineți, dacă doriți să schimbați bateria, va trebui să repoziționați suportul bateriei.Contactați un atelier DECATHLON pentru a efectua această operațiune.
Este necesară înlocuirea anumitor componente?Găsiți aici toate piesele noastre de schimb pentru bicicleta de munte STILUS ALL MOUNTAIN.
Dacă anumite piese nu sunt disponibile, nu ezitați să ne contactați pentru a le putea comanda de la furnizorii noștri.
Îți stăm la dispoziție pentru a te ajuta și pentru a veni cu o soluție în funcție de nevoile tale.