Prima utilizare
ÎMI PREGĂTESC VELOCARGO R500 E
REF: 8826513, 8826514, 8826512
2023
Pe această pagină veți găsi instrucțiunile de asamblare, sfaturi de întreținere și reparații pentru bicicleta dumneavoastră.Dacă este necesar, veți găsi linkul către toate piesele de schimb disponibile pentru produsul dvs.
ÎMI PREGĂTESC VELOCARGO R500 E
Presiunea în anvelope este deosebit de importantă de monitorizat pe o bicicletă electrică.Roțile sunt puternic solicitate de motor și de greutatea bicicletei.
Vă sfătuim să verificați presiunea recomandată de producătorul dumneavoastră de anvelope.Acest lucru este indicat pe peretele lateral al anvelopelor dumneavoastră.
În ceea ce privește Longtail R500E (anvelope CST), pentru a minimiza riscul de perforare și pentru a vă mări autonomia, este necesar să umflați anvelopele între 2,8 și 4,5 bari.
Când primiți bicicleta, bateria este în "modul de repaus".
Modul Sleep permite stocarea bateriei pe o perioadă lungă de timp (maximum 1 an) fără a fi nevoie de reîncărcare și fără a-i modifica capacitățile.
Pentru a comuta bateria în modul standby, apăsați butonul bateriei timp de 10 secunde.LED-urile se vor stinge dintr-o dată, continuă să apeși până când se aprind și se sting unul câte unul.Urmăriți videoclipul.
Încărcați bateria în încărcătorul său pentru a o trezi.
Pentru a o activa, trebuie:
- apăsați butonul bateriei timp de 10 secunde până când luminile albastre se aprind.Urmăriți videoclipul.
- încărcați bateria cu încărcătorul său pentru a o trezi
O apăsare scurtă pe butonul ON/OFF vă permite să afișați diferite informații pe afișaj, inclusiv 'autonomie.
Aceasta este afișată în numărul de kilometri rămași în funcție de modul de asistență ales.
Puteți face bicicleta să meargă cu 6 km/h apăsând pe buton.Acest lucru poate fi util pentru a împinge bicicleta în timp ce mergeți alături.
Asistența electrică este declanșată prin pedalarea peste 6 km.
Un senzor de pedalare activează motorul.
Motorul bicicletei electrice se oprește când încetați să pedalați sau dacă activați una dintre frâne.
Declanșatorul este conceput pentru a simplifica pornirea atunci când sunteți încărcat.Acesta vă oferă stabilitate, chiar și atunci când porniți în pantă, astfel încât să vă puteți ține picioarele pe pământ și să porniți fără cel mai mic efort.
Declanșatorul vă permite, de asemenea, să vă deplasați în timp ce mergeți alături de bicicletă.Este foarte util în anumite situații, cum ar fi la ieșirea dintr-un garaj pe o pantă.
Cu cât apăsați mai tare pe trăgaci, cu atât asistarea este mai puternică.
Da, poti.Dacă nu ai nevoie de el, nu trebuie să pedalezi cu el.
Acest lucru face mai ușor, de exemplu, să luați un pasager adult.
Cu toate acestea, dacă doriți să-l reasamblați, nu uitați să puneți un blocaj de filet pe șuruburi pentru a preveni orice slăbire.
ATENȚIE: Dispozitivul de blocare a filetului furnizat standard nu suportă dezasamblarea!
ATENȚIE : Am pus un motor puternic și cuplu pentru a vă sprijini atunci când sunteți încărcat.Acest motor generează energie peste 45 km/h, ceea ce vă poate deteriora sistemul electric.Când coborâți la vale, aveți grijă să nu depășiți această viteză.
Deoarece întreținerea regulată este necesară pentru a păstra performanța bicicletei și a prelungi durata de viață a acesteia, găsiți aici toate sfaturile noastre de întreținere.
1. Înainte de fiecare ieșire, asigurați-vă că presiunea în anvelope este între 2,8 și 4,5 bar
2 .Lubrifiați lanțul în fiecare lună și verificați strângerea roții din spate
3.Reîncărcați bateria cel puțin la fiecare 3 luni
4.În caz de absență prelungită, comutați bateria în modul standby apăsând butonul de încărcare timp de 10 secunde
5.Depozitați bateria într-un loc uscat și răcoros, ferit de lumina soarelui
6. Solicitați întreținere regulată a sistemului de frânare la un atelier Decathlon.Se recomanda schimbarea plăcuțelor la fiecare 1500 km.
7. Spălați-vă bicicleta folosind un produs de curățat pentru biciclete (fără aparat de curățat cu înaltă presiune sau detergent de vase).Dacă locuiți lângă mare sau când ninge, se recomandă să o curățați o dată pe lună din cauza sării.
Durata medie de viață a bateriei pentru VELO CARGO R 500 E V2 este de 100 km în modul 1, 70 km în modul 2, 50 km în modul 3 cu o sarcină maximă (170 kg = greutatea transportată de bicicletă).Bateria are nevoie de 4,5 ore pentru a se încărca complet după ce este complet descărcată.
Cu toate acestea, anumite bune practici trebuie urmate pentru a garanta autonomie optimă pentru bicicleta dumneavoastră electrică.
Nu ezitați să consultați întrebările frecvente pe acest subiect pentru a afla totul despre bateria dvs.
1. Verificați dacă niciun reziduu nu împiedică încărcarea
Încărcătorul și conectorii bateriei trebuie să fie curați (vezi videoclipul) și niciun reziduu nu ar trebui să interfereze cu contactul dintre încărcător și baterie.
2. Verificați conexiunea bateriei > Încărcător > Priză de alimentare
> Verificați dacă încărcătorul folosit este încărcătorul original furnizat de Decathlon
> Conectați încărcătorul la baterie și la o priză.
LED roșu constant = bateria se încarcă
LED verde continuu = bateria s-a terminat de încărcat
O baterie complet descărcată are nevoie de 4 ore și 40 de minute pentru a se reîncărca.
Dacă problema persistă, contactați-ne sau mergeți la unul dintre atelierele noastre Decathlon.
Pentru VELOCARGO R500 E, intervalul mediu este între 50 și 90 km.
Respectând aceste bune practici, îți garantezi o autonomie optimă.
1. Asigurați-vă că urmați bune practici de utilizare și depozitare
Autonomia a bicicletei dvs. electrice depinde de mulți factori:
> A ÎNCĂRCĂRII BICICLETEI:Autonomia va fi redusă dacă bicicleta este supraîncărcată
> TIPUL DE TEREN PARCURS:Autonomia va fi redusă când urcați
> PRESIUNEA CAUCIUCULUI:Autonomia va fi mai bună cu anvelopele umflate între 3,5 și 5 bari
> DE TEMPERATURA EXTERIOARĂ:Autonomia va fi redusă pe vreme rece (până la -50%)
> A MODULUI DE ASISTENȚĂ UTILIZAT:Se recomandă reducerea modului de asistență atunci când nivelul bateriei este scăzut
> CADENȚA DE PEDALARE:Trebuie să pedalezi pentru a merge mai departe
> RESPECTAREA CONDIȚIILOR DE ÎNCĂRCARE ȘI DE DEPOZITARE A BATERIEI
2.O baterie veche poate pierde performanța
Autonomia sa va fi apoi redusă.Contactați atelierul dumneavoastră Decathlon pentru a efectua un control al stării de sănătate a bateriei dumneavoastră.
Bateriile noi sunt depozitate în standby pentru a nu le uza.
Când primiți bicicleta, bateria este în "modul de repaus".Pentru a o activa, trebuie:
- apăsați butonul bateriei timp de 10 secunde până se aprind luminile albastre
- încărcați bateria în încărcătorul său pentru a o trezi
O apăsare scurtă pe butonul ON/OFF vă permite să afișați diverse informații pe afișaj, inclusiv durata de viață a bateriei.
Aceasta este afișată în numărul de kilometri rămași în funcție de modul de asistență ales.
În timpul utilizării, nivelul de încărcare a bateriei afișat pe ecranul de control poate fluctua (se bazează pe consumul curent de energie a bateriei).
Modul de asistență precum și diferența de altitudine în momentul actual influențează puternic indicatorii de încărcare a bateriei.
Nivelul de încărcare a bateriei afișat pe ecranul de control și pe bateria în sine sunt, prin urmare, întotdeauna mai fiabile atunci când sunt oprite.
1. Verificați dacă bateria este complet încărcată
O baterie aproape goală poate da acest efect când pedalați înainte de a se goli complet.
> Apăsați butonul bateriei
> Verificați dacă cel puțin un LED se aprinde
> Dacă toate LED-urile sunt stinse sau primul LED este roșu, reîncărcați bateria
2.Verificați dacă bateria este curată, cuplată și blocată corespunzător
> Verificați dacă conectorii bateriei și carcasa acestuia sunt curate și în stare bună.
> Bateria trebuie împinsă până la capăt în suport
La introducerea bateriei în suport, ar trebui să se audă un „clac” care confirmă conectarea corectă a bateriei. .
Scoateți cheia din încuietoare.
3. Verificați conexiunile cablurilor
> Pentru a face acest lucru, deschideți protectorul cablului cu cârlig și buclă situat în partea din față a ghidonului și verificați dacă acestea sunt conectate corect.Nu uitați de conectorii motorului de pe roata din spate.
1. Verificați presiunea în anvelope
Presiunea în anvelope este un factor determinant în eficacitatea asistenței electrice.
Asigurați-vă că aveți anvelopele umflate între 3,5 și 5 bari înainte de fiecare ieșire.
2. Aveți grijă să nu supraîncărcați bicicleta
Greutatea maximă autorizată este de 170 kg (sarcină pe bicicletă).
Portbagajul este limitat la 80 kg, iar platforma frontală la 10 kg.
3. Pierdere temporară de putere
Când încărcarea bateriei este mai mică de 12%, bicicleta trece în modul economic pentru a prelungi durata de viață rămasă a bateriei.
Pentru a respecta legislația europeană, motorul limitează puterea disponibilă atunci când a atins temperatura maximă de funcționare.
Acest lucru se poate întâmpla mai ales când vremea este caldă și traseul include urcușuri abrupte.
Asistența electrică se activează după mai multe apăsări de pedală și necesită activarea unui mod de asistență.
Dacă, în ciuda tuturor, asistența electrică nu se activează, urmați următoarele instrucțiuni:
1. Verificați dacă bateria este complet încărcată
> Apăsați butonul bateriei
> Verificați dacă cel puțin un LED se aprinde
> Dacă un LED este roșu, reîncărcați bateria conectând-o la încărcătorul său și la o priză
2.Verificați dacă bateria este curată, cuplată corespunzător și blocată în siguranță
> Verificați dacă conectorii bateriei și carcasa acestuia sunt curate și în stare bună.
> Bateria trebuie împinsă până la capăt în suport
La introducerea bateriei în suport, ar trebui să se audă un „clac” care confirmă conectarea corectă a bateriei. .
Scoateți cheia din încuietoare.
3. Verificați că toți conectorii bicicletei sunt conectați.
Pentru a accesa majoritatea conectorilor, trebuie să deschideți sau să glisați capacele din neopren care protejează cablurile electrice din partea din față a ghidonului.
Nu uitați de conectorii motorului de pe roata din spate.
CUM SE VERIFICA CONEXIUNILE PE BICICLETA MEA:
Există două tipuri de conectori pe bicicleta ta:conectori „screw-in” și „push-in.
Conexiune „screw-in”
Pentru conexiune „screw-in”, recunoscute după cele două inele metalice, trebuie mai întâi să deșurubați cele două inele pentru a putea deschide conectorii.
Aveți grijă să nu pierdeți sigiliul mic de plastic dintre cele două inele la deschidere!
Odată deschis, verificați curățenia fiecărui conector, apoi puneți conectorii la loc.
Pentru a face acest lucru, poziționați conectorii tată și mamă față în față, asigurându-vă că aliniați săgețile indicator înainte de a le împinge.
Înșurubați cele două inele metalice cât mai mult posibil pentru a asigura conexiunile.
Conectori „push-in”
Conectorul tată se împinge pur și simplu în conectorul mamă.
Verificați dacă cei doi conectori sunt bine fixați și reintroduceți-i dacă este necesar.
4. Testați asistența electrică
> Porniți ecranul apăsând butonul ON/OFF
> Urcă-te pe bicicletă și pedalează (sunt necesare mai multe mișcări ale pedalei pentru a activa asistența electrică).
Dacă problema persistă, contactați-ne sau faceți o programare la un atelier Decathlon.
Asistența electrică trebuie întreruptă automat când una dintre pârghiile de frână este activată.
Dacă nu este cazul, verificați dacă conectorii celor două manete de frână sunt în stare bună și introduși corect.
> Glisați în jos cele două protecții de cablu din neopren din partea din față a bicicletei pentru a face vizibili conectorii de frânare (conectori galbeni)
> Pentru a verifica dacă conectorii sunt curați, în stare bună și introduși corect, deșurubați cele două inele de pe ambele părți ale garniturii negre
> Verificați starea și curățenia fiecărui conector
> Înlocuiți conectorii.
Pentru a face acest lucru, poziționați fiecare conector tată și femel față în față, asigurându-vă că aliniați săgețile indicator înainte de a le împinge.
De asemenea, aveți grijă să nu uitați de garnitura dintre cele două inele!
> Înșurubați inelele cât mai mult posibil pentru a asigura conexiunile.
Dacă problema persistă, contactați-ne sau faceți o programare la un atelier Decathlon.
Lacătul dumneavoastră poate fi înlocuit în atelierul dumneavoastră Decathlon.
O nouă încuietoare va fi apoi instalată și o nouă pereche de chei vă va fi furnizată.
Contactați atelierul dumneavoastră Decathlon pentru a afla disponibilitatea și timpul de livrare a acestei piese.
VELOCARGO R500 E pune multă presiune pe plăcuțele sale de frână.
Greutatea bicicletei combinată cu viteza medie a acesteia (mult mai mare decât o bicicletă convențională, precum și sarcina transportată pe o bicicletă cargo) înseamnă că întreținerea sistemului de frânare trebuie făcută în mod regulat.
Dacă simțiți că atunci când acționați maneta de frână, frânarea nu mai este eficientă și că maneta intră în contact cu încheietura mâinii, trebuie să vă aerisiți frâna sau să schimbați plăcuțele.Dacă doriți, vă puteți programa la cel mai apropiat magazin Decathlon.
1. Verificați dacă bateria este complet încărcată
Nivelul de încărcare a bateriei poate fi verificat apăsând butonul de alimentare a bateriei.
Dacă primul LED clipește sau nu se aprinde niciun LED, bateria este descărcată.Conectați-l la încărcătorul său și la o priză pentru al reîncărca.
2. Verificați dacă bateria este curată, cuplată corespunzător și blocată în siguranță
> Verificați dacă conectorii bateriei și carcasa acestuia sunt curate și în stare bună.
> Bateria trebuie împinsă până la capăt în suport
La introducerea bateriei în suport, ar trebui să se audă un „clic” pentru a confirma că bateria este complet așezată.
Apoi blocați bateria (o baterie deblocată se poate deplasa în continuare în carcasă și se poate deconecta în timpul vibrațiilor puternice)
3.Verificați dacă ecranul de control este conectat corect
> Desfaceți protecția din neopren care este peste cablul ce vine de la ecranul de control pentru a putea vedea conectorul.
> Deșurubați cele două inele și trageți de ambele părți pentru a deconecta ecranul și cablul de conectare.
> Verificați să nu fie îndoit niciun pin.
> Reconectați conectorii, având grijă să nu folosiți direcția greșită sau să riscați să îndoiți un pin.
Vă puteți ajuta cu cele două săgeți de poziționare gravate pe fiecare parte a conectorilor.
Aceste două săgeți trebuie plasate față în față înainte de a introduce conectorii.
> Odată introduși conectorii, fixați totul prin înșurubarea celor două inele etalice până când garnitura este ușor comprimată și deformată.
4. Lăsați sistemul să se răcească
În caz de temperatură ridicată sau după o călătorie lungă, sistemul electric se poate supraîncălzi.
Lăsați bicicleta să se răcească fără a o folosi timp de câteva minute înainte de a reporni asistența electrică.
5. Porniți ecranul apăsând butonul ON/OFF
Porniți ecranul de control apăsând butonul ON/OFF.
Dacă ecranul tot nu se aprinde, contactați-ne sau mergeți la unul dintre atelierele noastre Decathlon pentru reparații.
Cod de eroare 10:Bateria este descărcată, trebuie să o conectați la încărcătorul său.
Cod de eroare 11:Problema de supratensiune.Opriți întregul sistem, reporniți-l și dacă problema persistă, mergeți la un atelier Decathlon.
Cod de eroare 41:Problemă cu supracurent.Reduceți sarcina motorului pedalând mai puțin sau reducând asistența sau luând o pauză din plimbare.
Cod de eroare 42:Problemă cu senzorul de unghi.Opriți întregul sistem, reporniți-l și dacă problema persistă, mergeți la un atelier Decathlon.
Cod de eroare 46:Motorul este blocat.Opriți întregul sistem, reporniți-l și dacă problema persistă, mergeți la un atelier Decathlon.
Cod de eroare 70:Eroare senzor de cuplu.Opriți întregul sistem, reporniți-l și dacă problema persistă, mergeți la un atelier Decathlon.
Cod de eroare 76:Eroare de frânare.Verificați dacă maneta de frână a revenit în poziția inițială și dacă conectorii sunt conectați corespunzător.Dacă problema persistă, mergi la atelierele Decathlon.
Cod de eroare 80:Eroare motor.Opriți întregul sistem, reporniți-l și dacă problema persistă, mergeți la un atelier Decathlon.
Cod de eroare 86:Eroare de declanșare.Verificați dacă a revenit în poziția inițială;verificați conexiunile.Dacă problema persistă, mergi la atelierele Decathlon.
Găsiți piese de schimb pentru VÉLOCARGO R500 E în Atelier și pe Decathlon.ro